• AMDA

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Småkottarna skrev 2008-09-02 19:08:40 följande:
    Mm, hål har jag fått nu, har satt igenom den med platt baksida genom hålet och lagt den i den här grejen som är rundad inuti och platt på baksidan som det står att man ska göra. Sen ska man lägga den här som är tjock nertill och smalare upptill ovanpå detta, på andra sidan tyget. Sen ska man ta det verktyget som ser likadant ut soim det man gör hål med fast som är trubbigt i spetsen, hålla denna på den ringen som nu ligger överst, och så banka med hammaren? För så gör jag och ingenting händer! Jag brukar inte vara så här otecknisk och trög men idag slår det slint i huvudet på mig.
    ja du då vet jag faktiskt inte låter som du gör som man ska prova att banka hårt hihi
  • AMDA
    Sopheia skrev 2008-09-03 22:25:36 följande:
    Svar på #4388Snoddas Snoddas skrev 2008-09-03 20:57:29 följande:
    Kul med fler sybloggare Ser fram emot dina alster.Är det nån som prenumererar på Ottobre woman här? Har ni fått era tidningar?
    Jag har fått min tidning fick den förra veckan.
  • AMDA

Är det någon som vet var jag kan hitta mönster på BOXERkallingar i strl 98/104??
    Hittar bara i större storlekar

• AMDA
    Stratus skrev 2008-09-05 11:24:13 följande:
    Embird låter ju intressant. Jag hade ju prioriterat bort att själv göra broderier, men när jag fick se hur det funkar i helgen så blev jag ju så klart jättesugen på det med...
    Jag har ju en HQ designer SE och jag stygnsätter de flesta av mina broderier själv...
    Lite o tänka på om ni köper brodermaskin:
    * Att stygnsäta dvs göra om egna bilder till broderier är nått som tar en väldans tid att lära sig oavsett vilkett program man använder. Jag har stygnsatt i snart 4år och jag lär mig saker hela tiden
    * Embird är bra och billig men om jag skulle välja program så väljer jag Taijima DG/ML by puls betydligt mycket lättare att förstå sig på. Något jag inte rekommenderar är att köpa HQs eget 4Dproffesional kostar ca 14000:-!!!! och är super krångligt
    * De flesta märken klara av att man har egna broderier det är bara olika sätt hur man får in de i maskinen dvs med USB, dongel eller kort/Disketter

Om nån vill ha mer tips är det bara att inboxa mig så svarar jag på allt jag kan
  • AMDA

Sara E skrev 2008-09-05 14:36:37 följande:

Fick hem prov på lite trikåer från mg-tyger idag.Guud vad sugen man blev på att handla nu. Tyvärr finns det inga pengar kvar denna månaden. Har köpt säng till sonen + att vi ska till ullared imorgon.Nån som har tips på en bra (och billig) overlock?Har velat haft en så länge, men ekonomin sätter tyvärr gränser Vill verkligen ha en. Är såå trött på min jäkla maskin här hemma.
    kolla blocket där kan man göra riktigt bra fynd
  • AMDA

Glömde ju skriva att jag har rockat elefanter och ponny

• AMDA
    lilllinda skrev 2008-09-05 15:25:48 följande:
    oj så mycket ni har skrivit sedan jag kikade in igår... läser i kapp i natt på jobbet  om tid finnes.Kom till att tänka på en sak när jag var i Danmark idag. En bra tygaffär är ju faktiskt stof 2000 ( www.stof2000.dk ) den påminner om stof o stil (som också är danskt) både tygmässigt o prismässigt men de har inte samma sotiment rakt av. Finns flera butiker i Köpenhamn, Helsingör o på många andra platser i Danmark + webshop. Jag handlade inte så mycket där idag, men det berodde på att barnen inte var så sugna på att vara där inne Kollade lite snabbt i nya katalogen o såg att de har polarfleece med hjärtan på i 4 olika färger, bla lime/brun o fuxia/orange. Den ska jag titta närmare på vid nästa besök! Kostade typ 59 danska kr/m.
    Men ÄR inte stof 2000 samma som SoS??
  • AMDA
    Kaja skrev 2008-09-05 15:48:25 följande:
    Tyras föräldrar skrev 2008-09-05 15:33:12 följande:
    Fast du glömmer att återbetalningen kommer i form av sanering av kök, barn, kläder, stolar, bord, gardiner, väggar, vägen till handfatet osv går på ungefär 3 gånger så lång tid... Åtminstone här...
    Håller med saneringen tar ju jätte lång tid...som tur är har jag en på 8år som gillar att läsa så hon läser sagor högt för lille bror o lille syster
  • AMDA
    Pochahontas skrev 2008-09-05 16:24:58 följande:
    Äntligen fick jag katalogen... Fast jag blev besviken. Hoppades på knallorange velour. Jag behöver det... NeaNobelle är alldeles för dyr för mej. Nån som sett nånstans till lite bättre pris?
    Andersson & Hjalmarsson
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle