Inlägg från: Stratus |Visa alla inlägg
  • Stratus

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Jag har sytt nya överdrag till halvrunda dynor till stolar. Jag bara lade dynan över tyget och ritade av, sydde där jag ritat, vände, stoppade i kudden med gamla tyget och allt, sydde igen hålet på maskinen. Enklast möjliga.

För tillfället håller jag på att sy helt nya dynor till mina däckstolar. Har köpt 3cm skumdyna på Jysk. Kändes lite tunn först, men det kommer nog att bli bra. Syr nu fodral, med två fickor, en för sittdynan och en för ryggdynan, så blir det ett bra veck mellan dem. Hittade jättesnyggt tyg även det på Jysk. Bild kommer väl i bloggen så småningom, men jag brukar inte blogga förrän jag är klar.

• Stratus

Jisses!! Det var inte illa. Vilken tur att det slutade väl ändå.

Lilltå skrev 2008-06-16 21:50:38 följande:
    Inatt höll min maskin på att skrämma mig rejält. Trodde ärligt talat att det var kört för den..... En böjd symaskinsnål och en gripare var inblandade.Vill ni se bild så finns det i min blogg. Helt osannolikt kändes det.....och ja, maskinen har funkat idag så det finns ett blogginlägg om dagens sömnad också tresmastjarnor.blogspot.com
  • Stratus
    spenatmamman skrev 2008-06-16 21:33:56 följande:
    2. Någon som vet var jag hittar sån där trikå med spets på? I Stockholm eller på nätet. Alltså mjuk liten uddspets på ett trikåband, som man kan ha i ärmslut och liknande. Fick med en bit när jag beställde tyger från Sewzannes fabrics och använde det när jag sydde singoallaklänning till min lilla tjej, det blev så fint! Nu vill jag ha mer *ett habegär är väckt* i alla möjliga färger helst tack så mycket :)
    Jag köpte sådan spetsresår hos MG före jul, men det var på rea, vet inte de har det kvar. Men det finns lite här och var i välsorterade tygaffärer.

Hihi, jag har också beställt från Sewzannes. Hittade jättefina trikåer och ett urhäftigt stretchfrottétyg där. Men mitt paket ligger för närvarande i Detroit och väntar på mig, och jag får det inte förrän i september, då jag ska åka dit. Jag passar på att beställa en massa nu, när jag slipper frakt till Sverige och ev tull.
  • Stratus

Å, den här tråden är bara SÅ kul. Och SÅ dålig för plånboken. Man får så många bra tips. Jag kommer att tokbeställa både från Snapsourse och Superbuzzy, bara jag får in lite pengar... Och så blir det Jofotexbesök i juli och augusti, och jag hoppas på dåligt väder någon dag på semestern så jag får anledning att utflykta till S&S i Malmö.

• Stratus

Jag har velat mellan att beställa från Snapsource eller Snapstore. Lutade åt Snapsource eftersom de just hade ett billigt verktyg, men om det är dåligt så var det kanske inget argument. Hos Snapstore köper man en liten klump som jag antar att man kan sätta i en kampress om man har. Men jag tänkte att det går kanske lika bra att banka på dem med en hammare. Det verktyget jag har till mina S&S-knappar är en sån. Är det någon som har beställt från Snapstore?

Dora. Vet du om verktyget du köpte funkar till capped snaps också? Jag är lite sugen på såna knappar också, de är så snygga.

• Stratus

Phu, som vanligt mycket att läsa när man varit borta en helg. Visserligen långhelg, men ändå.

Halkade in på Ebay och funderar på att beställa spolar. Hittade även pressarfötter, och undrar om någon här vet om "ruffler" är vad jag gissar, nämnligen en rynkfot? Någon som vet?

• Stratus

Jag var på Syfestival i höstas. (Nu på våren hade jag precis fått en bäbis, så då blev det inte av, även om jag var sugen... ) Vi träffades några från Sytråden då och det var jättetrevligt. Jag åkte dit själv, vilket var kanonskönt. Gick själv bitvis och fikade och sprang ihop med sytrådare lite då och då. Kanon!

Tyras föräldrar skrev 2008-06-23 20:51:48 följande:

japp. Senast gick jag solo och det var iofs skönt att gå utan barn men det var ganska trist att gå utan sällskap. Dejt nästa gång?
    [/citat]

Tyras föräldrar skrev 2008-06-23 20:43:14 följande:
    [citat]
    rynkfot heter gathering foot
    O, då ska jag leta efter en sådan också. Men vad kan då ruffler vara...?
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle