-
Sträck lite på kantbandet eller mudden du kantar med, då kan den hjälpa till att dra ihop det. Om du kan så minska på pressarfotstrycket. Det bästa är ju en overlocksymaskin med difretialmatning, men då måste man ju ha en sån maskin.Småkottarna skrev 2008-07-30 21:30:12 följande:Undrar om ngn här inne har lust att hjälpa mig lite!Om man kantar trikå med ett stretchigt tyg blir mina kanter grymt fula. Tyget drar ut sig och allt blir till en enda stor volang. Har ni något tips på hur man undviker detta??
-
Jag vet att många här beställer tyger från USA, till exempel superbuzzy och reprodepot. Jag har hittat en dansk sida som säljer liknande tyger. De har inte alls lika mycket, men mycket av det jag såg där har jag sett på de amerikanska sidorna. Jag har inte jämfört några priser, men från Danmark blir kanske frakten inte så dyr, och man slipper riskera att paketet fastnar i tullen. Jag har i alla fall sett en gäng tyger som jag måste beställa...
Kolla in detta: www.malika-rosa.dk/shop/frontpage.html
Jag har rockat lite kaniner idag. Och en pyjamas. pysselptorp.blogspot.com/ -
Alla nytryck de kommer med (ugglor, elefanter) har du väl sett. Men de har en otrolig mängd trikå, så det är svårt att säga. Kanske inte mer retrotryck som de nytryckta, men allt ifrån blommor, ränder, prickar mm. Jag har köpt roliga manchester där. En knallgrön med bommul, och en brun med gröna broderade blommor. Är inte hemma nu så jag kan inte visa någon bild tyvärr. Stretchfrotté är det lite dåligt med. Jag tror att de har men bara enfärgade och i begränsat urval.
-
Jag har också Skillingaryd som min mamma sydde gardiner av på 70-talet. Förutom en gardin som jag har kvar, har jag sytt puffar och spjälskydd. Tänkte det skulle vara kul för Storasystern att ligga och titta på när hon var liten. Men hon gillade aldrig att sova i spjälsängen, och flyttade ur den när hon var 9-10 månader. Få se om LIllebror gillar den
-
Vad jag vimsar. Den knallgröna manchestern hade inte bommulstryck (??), utan blommor så klart.
-
Man kan dela mönstret på längden och tvären, på mitten, och förstora så. Ibland, om jag har ett mönsterark med många storlekar, så tittar jag hur mycket som skiljer de olika storlekarna åt, och förstora lika mycket.Dora skrev 2008-08-05 09:38:17 följande:Hur gör man när man ska förstora ett mönster?
-
Jag sitter hemma hos mamma, men hon har symaskin hon med, så det har blivit lite sytt faktiskt. Fiskhaklappar.
pysselptorp.blogspot.com/ -
Den regnbågsrandiga är slut för tillfället hos Andersson&Hjalmarsson. De får nog in mer senare i höst. Och skulle du se någon när du är där Mimmi, så vill jag ha sån.Pochahontas skrev 2008-08-06 18:33:17 följande:Har tre små frågor till er alla goa här... VAAAR kan jag få tag på regnbågsfärgade randiga velouren jag sett lite här och var? Samma fråga gäller röd-orange randig velour som jag också sett nån använda. Till sist undrar jag om nån vet var jag kan hitta knallorange velour - dock inte Hilcos, som säkert är jättefin, men alldeles för dyr för min plånbok.Nån som har nåt bra svar till mej? *håller tummarna*
-
Nej, det fanns på 70-talet, det dyker upp ibland på Tradera. Jag har ingen bild på det här och nu tyvärr, någon annan kanske har.lilllinda skrev 2008-08-07 17:44:38 följande:Förlåt om det är en tjatig fråga... har inte läst allt de senaste v om det pratats om den nyligen... Men finns det något landskaps tyg på ikea? Hur ser det ut, namn o pris?
-
Jag har testat att trycka (Storasyster sover i sin tröja, så jag kan inte fota den just nu) och det var hur enkelt som helst. Stöppla på färg och stämpla. Storasystern tyckte det var urkul också. Men testa på en provlapp innan om du är osäker.Tygtiiger skrev 2008-08-11 20:26:25 följande:Någon som har bra tips på hur man trycker på tyg med tygfärg och klichéer/stämplar?