Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Lustigt att dennan diskusionen dök upp igår just när jag hade gått och funderat och faktiskt testat. Jag kommer att behålla mig OL när jag köper en kobinerad maskin, som jag nog har bestämt mig för. Det är en lång historia med min mamma som en gång sålde en maskin och sen ångrade sig. Det gör att jag inte kan göra mig av med en maskin som jag är nöjd med.
Många maskiner blir det...
Nejmen, riktar sig alla inlägg till mig idag. Jag sitter i Halmstad nu. Det finns väl inga jättebra tygaffärer här, men de har en på Brogatan. Mest inredningstyger och lite mode, inte så mycket trikå. Max&Matilda på Tylösandsvägen säljer den jättehärliga velouren som finns hos Kalikå också. Den som Ansdersson & Hjalmarsson säljer. Men den är dyr. Kostar 180-200 kr/m. De är dem jag vet.
Jo, 13000 är rätt saftigt. Min OL kostade bara 4000 och jag tror inte att jag får så mycket för den om jag byter in den. Den Pfaffen jag tittat på, Cover Style, ska Pfaffbutiken ha 9000 för, och jag har sett den på nätet för 8000.
TygTiger, GUUUUUUUUUUUUUUUUUU vad avis jag blir. Men jag blir också stärkt i min övertygelse om att det är den maskinen jag vill ha. Det låter ju kanon att du fick till en bra söm direkt, utan en massa krångel. Och jag tycker absolut som du, vad gällde att köpa den i butik. Men jag tycker att du fick ett bra pris. Det var ju med extra fötter och allt. Min symaskinsgubbe skulle ha 8900 för den, och sen fötter på det. Men å andra sidan så prutade jag ju inget denna gång, det kanske jag kan göra...
TygTiger, GUUUUUUUUUUUUUUUUUU vad avis jag blir. Men jag blir också stärkt i min övertygelse om att det är den maskinen jag vill ha. Det låter ju kanon att du fick till en bra söm direkt, utan en massa krångel. Och jag tycker absolut som du, vad gällde att köpa den i butik. Men jag tycker att du fick ett bra pris. Det var ju med extra fötter och allt. Min symaskinsgubbe skulle ha 8900 för den, och sen fötter på det. Men å andra sidan så prutade jag ju inget denna gång, det kanske jag kan göra...
Jag är jättedålig på att byta nålar. Men jag har också märkt en gång hur stor skillnad det gör med fel nål. Det var på min vanliga maskin dock.
Idag har jag handlat elefanter. Barnbidraget kom ju idag. Och jag fick tillbaka pengar från tygsiten i USA som tog dubbelt betalt av mig. Och vad ska man ha pengar till, om inte handla upp dem.
Det blev elefanter i alla färger. Och rabatt fick jag också, de är ju bara för härliga på Jofotex.
Och inte helt otippat sprang jag på en sytrådare där. HappyHippo kände igen barnvagnen och Lillebror var dagen till ära klädd i gulfärgade ugglor. Alltid kul att träffa folk IRL.