• Kaja

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Påminner om det alternativa forumet för alla som vill visa sina bilder, länka till både sig själv och andra utan att bekymra sig över att bli portad.

sytokig.forum24.se/

• Kaja
    Dora skrev 2008-06-15 15:21:01 följande:
    Är jag lite dum månne? Jag reggade mig just där men ser bara en tråd som handlar om byten.
    Konstigt. Kanske ser du den senaste tråden som någon har skrivit i. Kan du testa igen??? Jag var inne alldeles nyss och då var det inga problem. Kanske skrev jag fel i länken...

sytokig.forum24.se/
  • Kaja
    fante skrev 2008-06-15 19:54:16 följande:
    Ett litet tips: Man kan dammsuga symaskiner Både overlocken och den vanliga klarade av det hos mig Och vad rena de blev Men man kan gärna ta bort alla trådrullar först så slipper man dra ut flera meter tråd ur dammsugaren
    Japp. Jag har till och med köpt specialmunstycke för små utrymmen till min dammsugare. Det blir tokrent i overlocken!

//Kaja
  • Kaja

Tyras föräldrar skrev 2008-06-16 14:06:03 följande:

kaja har använt stoffochstils singoallamönster som ser jättebra ut. hon har bild i sin blogg. även när den sitter på ett barn.
    Jo. Jag började med ett Stoff&Stil-mönster. Men, enligt det mönstret så rynkade man kanten och sydde ihop med snedslå och la till ett sprund för att kunna öppna. Jag vek ner alltihop till en kanal och trädde i 40 cm resår i stället. Likadant på ärmarna, fast 19 cm. (storlek 98). Men, jag är ju sånt. Det GÅR ju inte att hålla sig till ett mönster.

Den finns ner till storlek 2 år och upp till storlek 12 år(tror jag).

Åsså får jag ju inte länka, annars så hade jag gärna lagt ut en direktlänk. Men, det KOMMER att komma fler klänningar i samma stil de närmaste dagarna.
  • Kaja
    sarahl skrev 2008-06-16 15:47:03 följande:
    Är det någon här som klätt om synor till trädgårdsmöbler? har ett gäng, men de börjar bli tråkiga i tyget. men annars är de ännbu ok!hur gör man bäst.
    Jag har. Jag gjorde helt enkelt ett jätte-örngott. Och jag får väl inte säga var det finns bilder. Men om någon lyckas lista ut var det skulle kunna finnas bilder så finns det sådana på mina alster...
  • Kaja
    Pochahontas skrev 2008-06-17 19:42:19 följande:
    Jag har en urgammal Husqvarna jag också. En vinröd. Den blev också knäpp, så jag lämnade in den. Det gick på 600 kronor och nu är den hur bra som helst!
    Alla modeller på symaskiner, bilar och andra mekaniska saker behöver sig en genomgång då och då. Lite städning och smörjning och byta ut delar. Det brukar löna sig!
  • Kaja
    Sopheia skrev 2008-06-19 08:55:23 följande:
    eller dte man kanske inte får prata om?
    Skulle inte tro det du... Hoppas att du klarar dig från avstängning i alla fall... *kram*

pip över till sytokig.forum24.se/ och ställ frågan där i stället...
  • Kaja
    TeDrickaren skrev 2008-06-21 14:12:33 följande:
    Inga fler som har strl etiketter till övers, behöver ca 10st av varje strl.
    Linilur har. Kolla hennes sida createdbyvega.blogspot.com för mailadress eller pm-a henne.

//Kaja
  • Kaja

Nu har jag skakat om ugglan igen. Tyvärr så hann jag inte få upp fler bilder igår innan åskvädret la ner vår förbindelse med omvärlden. Så, det kommer nog ytterligare i kväll...

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle