Sytråden spinner vidare - Grön rulle
Jag har sytt en glasströja till dottern. Hittade ett så kul tyg, så jag köpte en bit till vardera barnet (sonen ska få samma tröja, fast på blå botten). Gissa om den var poppis!
Jag har sytt en glasströja till dottern. Hittade ett så kul tyg, så jag köpte en bit till vardera barnet (sonen ska få samma tröja, fast på blå botten). Gissa om den var poppis!
Ingen som har storleksetiketter i storlek 98 över?? Skulle behöva en sådär 25-50 stycken ungefär. Men, det går bra med mindre mängder också...
Jag har sytt lite klänningar i seerzucker, som är en slags smårutig bäckobölja. Kan man fålla avsluta fållen med en snedslå, eller ser det konstigt ut tror ni?? Tror att orginalmönstret krävde snedslå i tyget, men det ser ännu konstigare ut... Återstår vanlig fåll.
Hjälp med lite smakråd!
Tja. Det fick bli kantband till seerzucker. Det funkade hyfsat i alla fall.
Nu blev det sommarklänningar till dottern.... Rockat upp dem på lämplig plats också...
Vaknade upp dyngförkyld i morse. Knappt så att jag orkar sitta upp. *ynk* Men, jag pillade i alla fall in en bild på en ny glasströja på lämpligt ställe...
Sedan undrar jag om det är någon som kan bidra med lite skönlitteratur som har sy/pyssel/stick-anknytning. Det går ju inte att sitta och läsa mönsterböcker på semestern och jag tror att mannen vägrar att ta med två symaskiner när vi ska bila ner till medelhavet... Gissa om jag kommer att ha abstinens. 3 veckor utan symaskin. Vad gör man??
Mimmi 71 skrev 2008-06-29 08:32:57 följande:
Dottern önskade sig en Pippi-klänning, så jag gjorde en fri tolkning och nytt mönster. Jag gjorde en delprovning idag för att kolla om halsöppningen räckte och jag höll inte på att få av ungen klänningen... Gissa om den blir poppis??
Nä. Nu får nog symaskinen ta vilopaus i 3 veckor. Ska jobba som en idiot veckan ut (inklusive lördag) och på söndag så blir det semester och innan dess så finns det ett och annat ytterligare att göra.
Gjorde ett sista ryck till fotbollsfinalen i söndags och sydde klart två tröjor i alla fall. Gissar på att åtminstone dottern kommer att ha en så gott som helt hemmaproducerad semestergarderob.
Jag är så seeeeeeg! Jag ska officiellt jobba denna veckan, men det går långsamt. Jag har tagit symaskinsledigt under hela semestern och jag har lite beställningar som kompisar har lagt "om du har tid". Men jag kommer liksom inte mig för att ens leta fram tyg.
Det är som om hela livet går på semesterfart och jag är inte säker på att jag vill sluta med det...