• Kaja

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Hittade en vaxduk som jag gillade. Men enligt annonsen så får man inte sy upp saker och sälja vidare av den på grund av att tyget omfattas av mönsterskydd. Stämmer det? Jag trodde inte att företag kunde göra så?? Att sy för egen räkning gick dock bra. Tur, för det är dottern som är Emil-fan...

www.tradera.com/2807_vaxduk_0_5__1_50m_Emil_vit-auktion-71206438

• Kaja
    Caeruleus skrev 2008-09-01 22:40:13 följande:
    Har lite trikå från E-slöjd som legat i lådan ett tag. Upptäckte nu att det är en tub. Alltså inte dubbelvikt som vanligt tyg brukar vara. Brukar trikå vara så? När mönster anger tygåtgång 40cm vilken bredd syftar dom på då? (tänker i detta fallet på Ottobre)
    E-slöjds är alltid rundstickat sådär. Oftast så brukar man ju kunna köpa muddväv på samma sätt. Det kanske har att göra med hur man väver tyget gissar jag på.

Själv så har jag rockat spikar "på lämpligt ställe"...
  • Kaja
    Caeruleus skrev 2008-09-01 23:04:14 följande:
    Eh...förstår inte riktigt?! Var det ett svar till mig?
    Nä. Det var mer en kryptisk information till läsare här att jag har uppdaterat min blogg. De är ju så petiga i vad man får skriva här på FL, så det var någon som kom på att vi kunde skriva "rocka ugglor" som kodord för att uppdatera bloggen...
  • Kaja
    Pochahontas skrev 2008-09-02 19:50:47 följande:
    Nu är jag deppig! Hittade äntligen teletubbiestyg - ett örngott. Tack.... eh.... du som tipsade mej. Men jag vann inte fast jag kämpade in i det sista! Nu får inte lillan sin klänning...Nån som vet var jag kan hitta teletubbiestyg?
    Hej Poca... Det var mig du slogs emot... Jag letar tyger just nu och Teletubbies låg på önskelistan. Visste inte att du letar samma tyg. Hemskt ledsen... Fanns lite på eBay annars...
  • Kaja
    Caeruleus skrev 2008-09-03 09:16:51 följande:
    Nu bombarderar jag er med frågor . Har någon köpt dessa tyger från SOS? Passar lime till de 4 första måntro? Vad blir bäst till den sista, multiranden?www.stoffochstil.se/Shop_sider/ShopArticle.as...www.stoffochstil.se/Shop_sider/ShopArticle.as...www.stoffochstil.se/Shop_sider/ShopArticle.as...www.stoffochstil.se/Shop_sider/ShopArticle.as...www.stoffochstil.se/Shop_sider/ShopArticle.as...
    Ring och prata med dem! De som sitter i kundtjänst är jätteduktiga och syr en hel del själva, så de brukar komma med bra råd och tips...
  • Kaja

Oj. Nu har jag riktigt halkat in i applikationsträsket. Det är ju jättekul!! Finns lite nya bilder i bloggen. Och mer kommer. Huvudet svämmar över av idéer på nya roliga grejer.

• Kaja
    sarahl skrev 2008-09-04 14:53:58 följande:
    ingen katalog här heller. Ni som trycker på tyg, vilken färg köper ni? just nu har jag panduros men de är så små förp.
    Fick två kataloger. Det VAR visserligen skillnad i adressen. Den ena katalogen hade ett mellanslag i postnumret, den andra inte...

Har inte www.slojddetaljer.se större förpackningar. Annars så borde väl www.cc-hobby.se ha.
  • Kaja

Fasen vilken inspiration jag har just nu! Det bara bubblar ut idéer genom ÖRONEN nu!! Det är massor med klänningar och byxor på gång (en del är redan presenterade i bloggen), men jag hinner liksom inte göra klart en förrän jag har idéer till fem nya.

Just nu letar jag efter ett snyggt tyg med änglar på. Gärna i kyrko-ängel eller bokmärksängel-stil. Någon som har sett något??

• Kaja

Jag fick inga elefanter från S&S förra gången, så några sådana blir det nog. Sedan gillade jag trikån med hjärtan, men i övrigt... Njae. Jo, jag ska köpa orange tråd för min är slut...

• Kaja

Tyras föräldrar skrev 2008-09-05 15:33:12 följande:

tid kostar inte bara pengar utan det går bra att betala med fingerfärg.ett köksbord fullt med fingerfärg köper mej en kvart till stoffostil-katalogen
    Fast du glömmer att återbetalningen kommer i form av sanering av kök, barn, kläder, stolar, bord, gardiner, väggar, vägen till handfatet osv går på ungefär 3 gånger så lång tid... Åtminstone här...
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle