Sytråden spinner vidare - Grön rulle
Jag har en pfaff coverstyle som är en kombimaskin och tycker det är ok att ställa om den. Visst är det pyssligt, men den är ändå lättträdd. Det är inte mycket mer besvär än vad det var att ständigt trä om min vanliga maskin mellan vanlig tråd och stickningstråd när jag sydde jeans (nu syr jag sömmarna på overlocken med 5trådig säkerhetssöm och har den vanliga bredvid, färdigträdd med stickningstråd, hur smidigt som helst!).
Jag syr trikåplagg helt på overlocken om jag inte ska ha på applikationer för de syr jag på med tät sicksack på den vanliga.
Har bara haft maskinen någon månad men är förvånat nöjd. Alla sömmarna blir bra med fabriksinställningarna, kan behöva justera stygnbredden då och då. Tillräckligt lätthanterlig för att treåringen ska kunna ändra reglagen med lite handledning från mamma Den kan göra 20-talet sömmar men de jag har stor nytta av är 4-trådig overlocksöm, 5-trådig säkerhetssöm, rullfåll och täcksöm. Och det var dem jag letade efter i en och samma maskin också
har fortfarande inte riktigt förstått vad som är så bra med flatlocksömmen (det är en overlocksömsvariant, alltså ingen såndär snygg täcksöm...), upplys mig gärna o ni sykunniga!