Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Våra barn har två långa krångliga efternamn så det blev inget tlf-nummer

Typ så här:
[johansson andersson]
(Fast det är inte våra efternamn på riktigt då...) Beige med brun skrift, stilrent och coolt!

Jag har för mig att jag såg Kånkarong (Aje) i någon av föräldratidningarna när jag var på semester. Har det redan uppmärksammats i tråden? Jag minns bara inte vilken det var, någon som har koll? Jag vet att hon var med i vintras också med vantar, det här var nåt annat.
Vad knepigt, jag fick också två kataloger! Bättre än ingen iofs men det känns så lagom miljövänligt. Jag har inte hunnit öppna plasten runt den ens än. Tänkte lägga storasyster snart och sen ska jag mysa med en kopp kaffe, lillebror och Stoff och Stil.
Jag kan bara instämma om S&S gula mudd, snarare neongul åt det gröna (men inte snygga) hållet . Den kan inte användas till nåt! Men om nu 80-talets neonfärger är på väg tillbaka så blir den kanske rätt någon gång?
Tråkigt, jag brukar annars vara rätt så nöjd med S&S muddar, den gula köpte jag för ett och ett halvt år sen och den har inte använts alls!
Tyras: fick du tips om klänningsmönster? Om du menar enkla A-linjeformade utan ärmar som jag brukar sy så finns det ett bra mönster i nya Meedom i båda stora och lilla boken att gå ut i från. Form 1.5. (Jag tror iaf att det även finns i 4-7årsboken, jag har inte den själv)
Jag använder ofta byggplast också men jag brukar faktiskt inte nåla fast den, tycker inte att det behövs. Om det är halkigt och det känns läskigt att inte nåla kan man ju alltid tejpa fast.
Frystejp är ett viktigt sybehör (Sambon klagar då och då på att han inte hittar den men den används ju mycket flitigare i min sömnad än i köket!
)