• Gekko

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

yrväder skrev 2008-08-05 08:39:11 följande:
    vilken mejladress har ni skickat till då?
    På hemsidan finns ett kontaktformulär som jag skrev i. Vet ju inte hur Tyra gjorde dock.
  • Gekko

Hmmm, jag är nog lite skadad... Håller på att slå in en present till en ettåring och märker plötsligt att jag håller på att mönsterpassa de glesa små prickarna på pappret! Min sambo frågar torrt om jag även tänkt fålla kanterna innan jag tejpar!

• Gekko
    LumLumLum skrev 2008-08-07 15:40:27 följande:
    Haha, jag är också rätt skadad av den här tråden. Drömde häromnatten om det där Ikeatyget det pratades om här i tråden, med landskapsmoiv. De var en tjej här i tråden som köpte upp alla bitar sådant hon kunde få tag i. Och alla var jätearga på henne för hon sydde inget av det. Hon rev dom till mattrasor och stickade av dom. Kanske är tur att jag inte vet vem det var.
    Mattrasor??!! Det är ju att häda! Kul dröm!
  • Gekko
    klumpi skrev 2008-08-07 17:48:41 följande:
    Ingen som vet?! *snyft* min plan verkar gå i stöpet...
    Har tyvärr ingen aning. Brukar de inte ha lite märken på Ohlssons och Åhléns? Kan ju vara värt att kolla!
  • Gekko
    Lilltå skrev 2008-08-07 22:15:46 följande:
    Jamen....jag brukar ofta vika in kanten innan jag tejpar....mycket snyggare än en råklippt kant ju
    Haha, det gör jag med! När jag berättade det till mannen så suckade han bara
  • Gekko
    Lilltå skrev 2008-08-10 12:38:04 följande:
    Efterlyser igen era bästa sytutorials.....tänkte samla lite länkar men vill gärna ha er hjälp. Skriv här eller inboxa.
    Jag har samlat lite tutoriallänker i min blogg, långt upp i sidomenyn, både egna tuts och andras. Var det såna du menade?

gekko-attsyengecko.blogspot.com/
  • Gekko
    Bling1975 skrev 2008-08-10 20:59:19 följande:
    Gekko - de sista byxorna du hade i din blogg, de bruna, var bland det finaste jag har sett. Om jag hade haft en liten hade jag beställt ett par på en gång!
    Åh tack! Det är så roligt att höra!
    Jag måste ju få ge lite cred till Thea bara då, det var ju hon som införde det modet (fast utan muddar)...
    Jag hoppas bara att beställaren blir nöjd också för själv är jag grymt nöjd! (Det får man väl säga??)
  • Gekko

first timer skrev 2008-08-10 20:54:23 följande:

Hur var det nu igen med fleecen från stoff och stil? Vet att ni pratade om den förut. Var den bra? Är det polarfleece man ska köpa för att sy tröjor och mössor?
    Vissa har visst negativa erfarenheter men jag är jättenöjd! Sitter och syr i den just nu (när jag inte sölar på internet vill säga ), den är tjock och skön! Jag köper all fleece till hoodies etc därifrån, vill inte köpa billiga filtar då jag inte vet hur kvalitén är efter tvätt.
    Som Dora redan svarat så är det polarfleece, precis.
  • Gekko
    GOBLIgobli skrev 2008-08-10 21:35:26 följande:
    GekkoKanonläckra bralls!!Hur gör du förresten för att få bilderna sådär??
    Tack!
    Bilderna redigeras på enklaste sätt i Photoshop Elements. Har faktiskt funderat på om jag skulle göra en liten tut. Fast just nu lyckas jag inte spara nåt i PS. Någon höjdare här som förstår sånt? Får bara besked om att det inte kan sparas pga programfel... *Arg gubbe* (minns inte hur man gör såna)
  • Gekko
    GOBLIgobli skrev 2008-08-10 21:47:10 följande:
    Ahaa ok, Elements, är inte det en "extremprogram" i PS? Arg gubbe = : - [
    Hehe, det är billigversionen av PS. Stora PS är jättedyrt, Elements är mycket billigare och jag saknar inget från stora PS. Fast jag vet å andra sidan inte vad den inte har som jag "borde" sakna

Måste bara testa arg gubbe då! (Jag är nog nördig av natur )
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle