Inlägg från: Mimmi 71 |Visa alla inlägg
  • Mimmi 71

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Jag funderade på om den var för tunn. Tyckte som det verkade detta. Kaske man kan ha ett vitt linne under, men å andra sidan är det besvärligt att sy om den är för tunn, har ju dessutom planerat att maskinbrodera på den. Ett bättre alternativet är nog att vänta till Jofotexbesök och köpa tyg där istället. Tack för varningen!

• Mimmi 71

Diagonala rapporter som Snoddas skriver, kan bli lite cool effekt att sy i ett sådant tyg. Tyvärr skriver de inte hur breda rapporterna är. Vill göra er uppmärksamma på att färgen kallas army och därför (skulle jag tro) går åt det gröna hållet.

• Mimmi 71

Dora, jag tror det skall vara så att alla som tidigare har beställt får katalogen. Beror kanske lite på hur länge sedan det var man beställde sist förståss.

• Mimmi 71

Vill du en brodermaskin som inte kostar så mycket så kan du titta på Janome. De har en MC350E som går på ca 12 000:- och den har usb-anslutning. En billigare variant är MC300E som är föregångaren som du kan få för en betydligt billigare peng om du beställer från England. Nackdelen med denna maskin är att man använder ett speciellt kort med kortläsare för att föra över data, lite annat skiljer maskinerna åt också. Det finns billigare varianter av dataprogram för broderi och stygnsättning. Kolla in diskussioner på sysidan så får du mer proffshjälp.

• Mimmi 71

Var inne på sewingmachine och MC300E verkar inte finnas kvar. Synd för det var verkligen ett prisvärt alternativ. Tror att man kunde få en sådan maskin för ca 5000:- och sedan behövde man ju bara köpa till en kortstation som jag tror man kunde köpa på Claes Ohlsson för några hudralappar. Den går nog att köpa begagnad för en billig penning om man kan tänka sig det. Själv tror jag att jag skulle välja MC350E om jag skulle köpa en maskin idag, ett bra och prisvärt alternativ.

Var även inne på sysidan och spanade och Embird heter ett billigt broderprogram som man kan köpa delar av. Exv kan man börja med ett program som kan plocka och ändra lite i borderimönstren och vill man utveckla sig så kan man sedan köpa till stygnsättning. På det viset så blir det inte så dyrt på en gång iallafall.

• Mimmi 71

Nu har jag rockat - inte ugglor utan dinosar denna gången

• Mimmi 71

Tyras föräldrar skrev 2008-09-05 15:33:12 följande:

tid kostar inte bara pengar utan det går bra att betala med fingerfärg.ett köksbord fullt med fingerfärg köper mej en kvart till stoffostil-katalogen
  • Mimmi 71
    Cirrus skrev 2008-09-05 15:40:37 följande:
    Mari78 m pojktriss skrev 2008-09-05 12:03:36 följande:
    Jag hurrar inte heller över hundarna, är väldigt kräsen när det gäller mönstrat
    Jag är nog svältfödd på mönstrat - tar vad jag kommer åt Men jag inser efter att ha fått hem en laddning randig velour från Andersson & Hjalmarsson att jag nog behöver komplettera med enfärgade överdelar nu. Jag kanske kan förgylla dessa med ett trevligt tryck. Har ju inte testat att trycka ännu trots att jag har allt som behövs hemma.
  • Mimmi 71

Apropå städning så skall jag nog återgå till den sysslan. Sambon tog lille G med sig i bilen för att jag skulle kunna städa ifred, så det är väl bäst att det är klart när de kommer hem Sedan blir det marängtårta och paketöppning för lille G fyller år.

Sömnad ägnar jag mig åt när han har gått och lagt sig i mitt nystädade syrum. Nystädat = kreativiteten flödar!

• Mimmi 71
    Caeruleus skrev 2008-09-05 17:11:06 följande:
    Vad innebär interlock-trikå?Hittade detta tyget som lite mysigtwww.alltomhandarbete.se/page132.aspx...
    Interlock är trikå som ser likadan ut på båda sidor, till skillnad från singeljersey som har en aviga och en rät sida.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle