Inlägg från: Mimmi 71 |Visa alla inlägg
  • Mimmi 71

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Finns det någon vänlig själ som har en meter av E-slöjs "zoo-tyg" till övers?

Mitt tyg räckte inte till ärmar när jag skulle klippa till min marknadskollektion. Visst går det att exv ha bruna/gula/gröna ärmar men helst skulle jag vilja ha dem i samma tyg.

• Mimmi 71
    sarahl skrev 2008-08-12 15:48:10 följande:
    Mimmi 71 skrev 2008-08-12 15:10:05 följande:
    vad är det för tyg'?
    Jag har rockat om detta på ett "onämnt ställe"
  • Mimmi 71

Happy Hippo skrev 2008-08-12 18:26:58 följande:

För ett par veckor sedan diskuterades trådfärg som passar till SoS limegröna o turkosa trikå, och när jag var där i onsdags så kollade jag. Enligt mitt tycke har inte SoS någon tråd som passar klockrent till dessa tyger. De trådar jag har som passar absolut bäst är en Gütermann nr 736 till den turkosa och en Mölnlycke nr 9611 till den limegröna. Jag hittade lite nyheter på S&S som jag blev väldigt glad över, muddväv i starka klara färger, mycket stretchigare än deras vanliga muddväv/stretchjersey. Det fanns en gul som passade kanon till elefanterna!
    Jag har i min blogg skrivit om en grön S&S-tråd som jag tycker passar helt OK.
  • Mimmi 71
    ami skrev 2008-08-13 00:26:03 följande:
    Muddbyxor i mörk denim till 2-åring; vilket färg blir finast på mudden?
    Beror ju på vad det skall matcha Själv brukar jag sätta på muddar i samma färg som byxorna för att passa till det mesta. Mörk denim skulle få mörkblå eller svart mudd beroende på denimfärgen.
  • Mimmi 71
    Dora skrev 2008-08-13 06:58:29 följande:
    Den där rullkniven, skär den tyg alltså? (förlåt min dumhet )
    Ja, den skär tyg. Kanske allra bäst i stumma tyger såsom bomullstyger (används vanligast till lappteknik), men många använder den även till exv muddremsor.
  • Mimmi 71
    yrväder skrev 2008-08-13 08:02:47 följande:
    Mimmi 71 skrev 2008-08-13 05:48:11 följande:
    problemet var bara att artnumret som du skrev (som säkert stod på rullen) inte stämmer överens med artnumret dom hade på hemsidan. knepigt värre tyckte jag. Men jag chansade så får vi se vad jag får hem för grönfärg denna gång
    Åh, det är väl så himla typiskt!!!!! Hur sur blir man inte på sådant . Då var det ju inte till så mycket hjälp. Kanske kan man kontakta S&S personligen så kanske de kan hjälpa till. Jag är alldeles för dålig på att spara mina beställningsedlar. Skall luska lite och se om jag inte kan hitta den iallafall.
  • Mimmi 71
    yrväder skrev 2008-08-13 10:08:15 följande:
    Mimmi 71 skrev 2008-08-13 09:08:24 följande:
    jo aningens. jag köpte iaf den som hette stark lime, sist tog jag neongrön men det gick inte alls...
    Hmmm, namnet låter bekant men jag tror att det kan vara den andra gröna jag köpte fårn S&S. I så fall vill jag beteckna den för gräsgrön i mina ord. Hoppas jag har fel och du får en passande färg
  • Mimmi 71

Kyssen: Åh, så trevligt det låter! Skall själv dit i början på nästa vecka. Spännande!

• Mimmi 71
    fante skrev 2008-08-14 18:22:01 följande:
    Är det någon annan som beställt namnband från Mina namnband och tyckt att texten kommit för långt ut mot kanterna så att man har ahft väldigt lite sömsmån? Går det att åtgärda?
    Jag har använt en asterix i början och i slutet för att få till lite mer space i kanterna. Dessa namnlappar har jag "rockat" om för bra länge sedan på mitt eget "lilla place"
  • Mimmi 71
    Sopheia skrev 2008-08-15 10:06:17 följande:
    Ottobres mönster är mysko ibland. Jag brukar ta tjejmodellerna för de de är oftast smalare. Tröjorna, alltsåFörresten. vem var det som skrev om att man kunde se i reader hur många som prenumererade på ens blogg? Hur?
    Tryck på "visa detaljer" i högra hörnet så står där antal prenumenanter.

Vad FL strular de senaste dagarna, eller är det bara hos mig? Svårt att komma in på emellanåt. Hade alldeles nyligen skrivit ett långt inlägg som försvann när FL strulade vid ivägskickandet av inlägget. Trist!

Angående ryggont, så har jag det också ibland vid lång sömnad. Jag har sedan tidigare problem med axlar och rygg framförallt av att mina muskler är spända och hårda vid skuldrerna och detta upplever jag ännu mer när jag syr. Lästa på sysidan en diskussion om samma ämne där någon föreslog att vinkla maskinerna något bakåt så ma slapp att huka sig/kröka rygg för att se in inunder maskinen vid pressarfoten. Själv försöker jag att sänka skrivbordsstolen för att undvika "hukningen" men då lyfter man istället på armarna när man håller i tyget. Vet inte om det blir något bättre mao.Jag hoppas iallafall att min rygg skall hålla för idag trycker jag gaspedalen på symaskinen i botten HELA dagen. Har klippt till allt, förutom dregglisar och mössor, som jag skall ha till marknaden så nu blir det sömnad för hela pengen, 32 t-shirts och 26 byxor skall jag försöka få klart under helgen. Det går iallafall betydligt snabbare att sy kläder på löpande band än när man syr en och en. Är så sugen på att sy nu, efter all tillklippning. Det skall bli spännande och se hur allt blir!

Igår fyndade jag en välvårdad och fin Stokke-stol för billig penning som fanns till salu här på orten. Kan det vara bättre? Nu skall det bara till en mjuk dyna, när jag nu skall hinna sy den. Efter marknaden den 30:e antar jag.

Den allra mest spännande nyheten var att min pappa träffade en bekant igår kväll som hade en mindre barnklädesaffär. Hon var intresserad av att ev sälja mina kläder. Har skickat henne lite information och bilder så får vi se om det fortfarande är intressant. Guuud, så spännande!

Lite glada nyheter:

Igår fyndade ja
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle