Sopheia skrev 2008-08-15 10:06:17 följande:
Ottobres mönster är mysko ibland. Jag brukar ta tjejmodellerna för de de är oftast smalare. Tröjorna, alltsåFörresten. vem var det som skrev om att man kunde se i reader hur många som prenumererade på ens blogg? Hur?
Tryck på "visa detaljer" i högra hörnet så står där antal prenumenanter.
Vad FL strular de senaste dagarna, eller är det bara hos mig? Svårt att komma in på emellanåt. Hade alldeles nyligen skrivit ett långt inlägg som försvann när FL strulade vid ivägskickandet av inlägget. Trist!
Angående ryggont, så har jag det också ibland vid lång sömnad. Jag har sedan tidigare problem med axlar och rygg framförallt av att mina muskler är spända och hårda vid skuldrerna och detta upplever jag ännu mer när jag syr. Lästa på sysidan en diskussion om samma ämne där någon föreslog att vinkla maskinerna något bakåt så ma slapp att huka sig/kröka rygg för att se in inunder maskinen vid pressarfoten. Själv försöker jag att sänka skrivbordsstolen för att undvika "hukningen" men då lyfter man istället på armarna när man håller i tyget. Vet inte om det blir något bättre mao.Jag hoppas iallafall att min rygg skall hålla för idag trycker jag gaspedalen på symaskinen i botten HELA dagen. Har klippt till allt, förutom dregglisar och mössor, som jag skall ha till marknaden så nu blir det sömnad för hela pengen, 32 t-shirts och 26 byxor skall jag försöka få klart under helgen. Det går iallafall betydligt snabbare att sy kläder på löpande band än när man syr en och en. Är så sugen på att sy nu, efter all tillklippning. Det skall bli spännande och se hur allt blir!
Igår fyndade jag en välvårdad och fin Stokke-stol för billig penning som fanns till salu här på orten. Kan det vara bättre? Nu skall det bara till en mjuk dyna, när jag nu skall hinna sy den.

Efter marknaden den 30:e antar jag.
Den allra mest spännande nyheten var att min pappa träffade en bekant igår kväll som hade en mindre barnklädesaffär. Hon var intresserad av att ev sälja mina kläder. Har skickat henne lite information och bilder så får vi se om det fortfarande är intressant. Guuud, så spännande!
Lite glada nyheter:
Igår fyndade ja