Inlägg från: Jalapeno |Visa alla inlägg
  • Jalapeno

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

jag tror att bodys som går från grenen och upp över armarna nästan måste vara stretchiga för att det ska funka, vara bekvämt nog. Velour låter lite varmt.
    Sara E skrev 2008-08-28 19:08:58 följande:

puffar på min fråga
  • Jalapeno
    Tygtiiger skrev 2008-08-28 19:39:24 följande:
    någon som har tips på singoallamönster??,
    många använder stoff och stils
  • Jalapeno

jag som bor norr om jofotex och har mina föräldrar söder om borde skämmas som (ännu) inte varit där
    någon fredageftermiddag under hösten kommer jag åka via Katrineholm och till symeckat.

• Jalapeno

gärna!!!!
    Mari78 m pojktriss skrev 2008-08-29 07:25:51 följande:

Tyras föräldrar skrev 2008-08-29 01:44:59 följande:
    Hojta till innan så kan du säkert få lite sällskap...om du vill
  • Jalapeno

olika. Jag har köpt av dem på ett par mässor och det är samma tyg som i tröjor fårn tex HM. Inte strålande kvalitet alltid men helt ok.

Dora skrev 2008-08-29 18:57:10 följande:
    Nån som vet hur MG:s trikå är? Tunn? Kraftig?
  • Jalapeno

deras muddväv är lite tjockare än stoff och stils som jag gillar men tycker är ganska tunn.

• Jalapeno

läser ikapp.
    Coolt. Gröna elefanter skulle passa mej med. Se upp för alla älgar när du pendlar. O alla nya fartkameror.
    Mimmi 71 skrev 2008-08-29 08:56:38 följande:

TF: Jag är med på en träff på Jofotex också Har planerat en tur när gröna elefanter kommer. Kan ju vara trevligt att träffas så jag känner igen dig. Får nog vinka på dig när vi möts på halva vägen vid jobbpendlingen, trot att mitt slutmål är din startpunkt
  • Jalapeno

jag fick en kommentar på min blogg igår att min hemliga syvän undrade om mina tjejers midjemått. JAg glömde totalt mäta dom. Sorry!! om du läser här. bot och bättring imorrn!

• Jalapeno

lite mindre foder men samma storlek fungerar också bra och man fäster det bara i alla "ytterkanter" Kolla på marie m tre's blogg eller i min för att få tips hur du kan göra utan att sy något för hand
    Sara E skrev 2008-09-01 15:24:47 följande:

Jag ska sy en jacka/tröja av nått slag till Oscar, och hade tänkt fodra den så han kan ha den ute lite kyligare hörstdagar som nu är på väg. Ska sy den i velor eller fleece, har inte bestämt mig än  Har aldrig fodrat någonting. Klipper man till och syr fodret i samma storlek som plagget själv? Eller ska fodret vara mindre?  Hur fäster man fodret? ska det bara fästas typ i ärmslut, hals, osv?
  • Jalapeno

nu har du säkert fåt tmånga svar redan men jag brukar klippa en remsa i trikåtyget men åt det icke-elastiska hållet och sy fast i axelsömmen. Det blir bra och jag har sett det göras på köpteplagg - därifrån idén kom

Caeruleus skrev 2008-09-02 10:05:30 följande:
    Tänkte nu ge mig på en enkel babyshirt (nr 1 ottobre 4/2008).Det står att jag behöver stadband på axelsömmarna och i halssprundet. Kan man köra utan? Har bara ett enkelt bomullsband (ej kantband), kan jag använda det?
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle