Inlägg från: Jalapeno |Visa alla inlägg
  • Jalapeno

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

säkert nån annan som svarat men sopheia har sytt såna

GOBLIgobli skrev 2008-06-15 13:55:17 följande:
    Redan ny tråd?! Snacka om att tiden går...Passar på att puffa för min Buff, vem var det som hade sytt såna?Vill hemskt gärna ha mått och ev. tips på en sån; materialval mm.
  • Jalapeno

hej pajen! välkommen!
    Jag anv 4 trådig overlock till allt. Jag tycker att den tretrådiga blir för vek. Sen anv jag väldigt mkt rullfåll. Världens bästa latmansfåll till småtjejer. Jag borde gå kurs på min maskin men där jag köpte är de jättegulliga men har ingen vidare koll. Ett annat tips till dej som har småtjejer är "gathering foot", rynkfot till alla volangkjolar.

Indra: 90 är för grövre tyg och 70 för riktigt tunn trikå.

• Jalapeno

såklart du är välkommen, mammapåvift! jag har en känsla att vi nu är lite lämnade ifred igen. Nu är det ett tag sedan inlägg försvann och varningar delades ut.

• Jalapeno

precis. På allt... eller iallafalll många överdelar. Jag tycker att det blir snyggast till kort puffärm eller lång raglanärm men de tär ju en smaksak. När jag sytt rullfåll på vanliga t-shirts blev det inte lika snyggt, tycker jag.

Hallonpajen skrev 2008-06-15 20:28:40 följande:
    Tyras föräldrar: tack! Använder du 3-trådig rullfåll då? Och på vilka plagg (typ)?
  • Jalapeno

då får du länka
    välkommen du med!

spenatmamman skrev 2008-06-15 22:58:13 följande:
    Hej!Tänkte också försöka vara lite aktiv här. Har följt trådarna sporadiskt och säkerligen flera av era bloggar också. Har en egen blogg men fattar nu inte efter alla diskussioner ifall jag får länka dit eller inte? Jag syr mest till husbehov, säljer inte något.
  • Jalapeno

Produktivt linilur!

sent igår rockade jag ugglan som f-n

Vad föredrar ni?
    1. Blogga så snart det dyker upp något?
    2. Blogga flera saker på en gång?
    3. Blogga flera saker på en gång bara om ett av inläggen är muddbyxa/kedjebrev/näsduksfodral?

syltigochsaftig.blogspot.com

• Jalapeno

Lillcatta: kolla burdaklänningarna i mitt galleri, eller ettårsklänningen från babycool som många har i sina bloggar.

car: salig blandning för min del. Jag brukar skriva i bloggen vad det är för mönster. Om du ska sälja - skriv inte att det är från tex ottobre då de inte tillåter försäljning.

• Jalapeno

kaja har använt stoffochstils singoallamönster som ser jättebra ut. hon har bild i sin blogg. även när den sitter på ett barn.

Jag gjorde ungefär som yrväder skriver men gör gör mina ganska rejält vida. De är lättare att dra på då om de är sydda i stumt tyg.

Pochahontas skrev 2008-06-16 13:25:54 följande:
    Jag ska äntligen ta mej tid att sy en singoalla till lillan. Hon har storlek 86. Jag brukar knåpa ihop mina mönster mestadels själv, men vill ändå utgå från nåt bra. Jag har ju en del Ottobre... Kan inte ni som sytt singoallor rekommendera nåt bra mönster som funkar? Plz...
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle