Inlägg från: Jalapeno |Visa alla inlägg
  • Jalapeno

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

janomesäljarna sa att de är störst på skolor och där räknar man ju med rätt tungt slitage

• Jalapeno

OT:Ö där kom äntligen en Ernstologi "nu skulle ni ha lukt-tv". Min favorit är annars "jag har träffat libbstickor som sett mig i ögonen"
  • Jalapeno

ottobres frogbyxor från ett av de senaste numren kan du se hos bla sopheia och mej syltigochsaftig.blogspot.com (jag säljer inget och har inga betalannonser på min blogg)

Lallan skrev 2008-06-30 22:19:51 följande:
    Hur syr man så att det blir som böjda knän på ett par byxor? Har tänkt att sy ett pr jeans åt äldste sonen som muddbyxor men vill inte ha dom alltför vida upptill, någon som vet var man kan hitta ett bra mönster?
  • Jalapeno
    PajaS skrev 2008-07-01 19:33:33 följande:
    VAD är egentligen _differentialmatning_ ? VAD är det jag justerar när jag vrider på den? Gör det ibland lite på måfå utan att ha en aning om vad jag gör
    på plattan under pressarfoten ser du hur små tänder matar fram tyget. Det är en uppsättning framför hålet där nålarna går ner i stygnplåten och en uppsättning efter. Om diffen är på 1 matar de lika snabbt. Om diffen står på 2 matar den främre dubbelt så snabbt som den bakre. Supertydligt om du köper en sån där rynkfot som jag tjatar om. Om den står på 0,5 är det tvärtom. I tunna tyger vill du att tyget sträcks och då är det det värden under ett du vill ha.
  • Jalapeno

yrväder, tygaffären mindre än två kvarter från mig har det där spindelmannentyget jag skickade till dig för 98 kr/m. Det skulle jag ha vetat innan jag gick till kilotex. Säg till om du vill ha mer.

• Jalapeno

... o som alla andra önskar jag mönstrad trikå i bra kvalitet. Jag syr ibl till mej själv och då är inte riktigt kaniner det snyggaste

• Jalapeno

här är en blogg att bli glad över saax.blogspot.com/
    Hon har bara två prenumeranter enl google reader men hon förtjänar fler.
    (Kära familjeliv. Jag tjänar inget på detta inlägg.)

• Jalapeno

kolla sysidan.se där finns hon under företag och man beställer genom att kolla inhennes pdf-fil och emaila henne.
    Sandra G skrev 2008-07-02 20:34:33 följande:

Har du adressen till henne? Finns hon på nätet?
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle