Inlägg från: Sopheia |Visa alla inlägg
  • Sopheia

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

om armbryterskan...

mian71 skrev 2008-06-25 16:00:42 följande:
    Ja något sånt borde ju funka. Kanske ska åka till stora tygaffären och köpa något härligt somrigt bommulstyg. Det kommer ju gå åt både långärmat och kortärmat, och Lindex hade inte mycket att komma med enligt mamman.
    Singoallablusar med vidd i ärm och raglanskärning, knäppning fram typ en sån här knoddochfjant.blogspot.com/2008/02/till-en-liten-tjej.html
    men resår istället för kandband i ärmslut.
  • Sopheia
    Lilltå skrev 2008-06-25 22:36:00 följande:
    Förresten.....rockarHar snabbsytt en kofta från en IKEAfilt igårkväll. Till mig själv.
    Jättecool,ju
  • Sopheia

Lite råd...
    Jag tänkte sy en "snurrkjol" åt mig själv i chiffong till ett bröllop jag ska på, hur hade ni gjort i midjan, resår eller sydd linning?
    Jag vill ju inte ha en mudd på en festkjol, det känns för klumpigt, och kanske resår också? men det blir ju lite pilligt med linning...

• Sopheia
    Pejgan skrev 2008-06-26 08:30:56 följande:
    linning! och det är inte så pilligt. Du syr i rynktrådar upptill bara och sen syr du på linningen. Klart!
    Jag antar att jag måste ha nåt sorts sprund också, för att få den över rumpan?
  • Sopheia

Tyras föräldrar skrev 2008-06-26 22:10:53 följande:

när trikåmänniskan först inte svarade på frågor, sen packade en meter mindre än hon sa och tog betalt för, sen skickade paketet till fel adress sa hon att hon skulle ge mig chans att köpa först nästa gång hon fick en ny sändning. Inte heller detta stämde. Morr.
    Skittrist, TF, och du som var så diplomatisk å allt!
  • Sopheia

bloggen uppdaterad, med döskallealster till skillnad från alla djur

• Sopheia

Jag viker, pressar och syr sen stickningen då direkten, utan tub-vändningen sas. Som en snedslå som man bara syr ihop.

En ide tillarmbryterskan kan ju vara att man gör en omlottröja med lång arm på ena sidan, sen lämnar ärmhålet på gipssidan, och syr en "benvärmare" i samma tyg (nu menar jag trikåkläder) att dra över gipset. Ibland kan det ju vara skönt att kamoflera sig lite.

• Sopheia

pejgan har ett mönster på snurrkjol på sin blogg

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle