Inlägg från: Sopheia |Visa alla inlägg
  • Sopheia

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Måste bara tillägga att till öljetter är prym-tången grymt bra,

• Sopheia

Tiger;
    Självklart, behöver du en cover/overlock. Som jag sagt massor av gånger förr
    Och som nån så klokt sa; Symaskin är en livsinvestering ju fortar du köper en desto mer tjänar du på det!
    Jag gillar Pfaff-maskinerna skarpt, har en "vanlig" pfaff och den går kanonbra, däremot ingen ol-pfaff utan en bernina, som ju är min bästa vän. KOntentan blir väl att Pfaff är ett bra märke.

• Sopheia
    Tygtiiger skrev 2008-07-14 22:26:59 följande:
    Ah, har du en pfaff - jamen då så!Jag har ju bara en gammal huskvarna zigzag från femtiotalet, men huga vad bra den är nu när den är nyservad. Då är det väl bara att börja gräva ordentligt i plånboken, då!
    Därutöver är dessutom mitt nästa på köp-listan också en pfaff. En sånhär www.pfaff.com/se/7574_7593.html eller kanske tom en sånhär www.pfaff.com/se/7573_7611.html Men ajaj, vad de kostar.
  • Sopheia

Yrväder; Jag tycker du ska känna efter på berninan. Så många gånger köper man ju inte en ny maskin så då kanske man ska "kosta på sig". Dessutom är ju Bernina ett himla bra märke. Och vad gäller friluftskläder och symaskiner är jag märkessnobb, sådetså.

• Sopheia
    lilllinda skrev 2008-07-14 21:35:51 följande:
    Symaskins fråga! eftersom jag måste köpa mig en ny symaskin o inte har superstor budget för detta så behöver jag tips på en bra symaskin för runt 4500 kr. Inget krav att det är en data... Har kollat lite o fastnat för Husqvarna emerald 183 men gillar även 116 o 122 hann inte riktigt kolla skillnaden på dem... Någon som vet något om dessa symaskiner? Eller kan rekomendera någon annan bra?
    Jag har funderat lite å en bernette 92c www.bernina.se/product_detail-n2-i216-sSE.html , sytt lite med den på butiken och den verkar himla trevlig, dessutom får man mycket maskin för pengarna, här kostar den kring 5000 tror jag och den har ju massor av olika dekorsömmar mm. Men jag har ju som sagt snöat in på Pfaff-maskinerna, så för mig blir det att vänta lite till.
  • Sopheia

Ett annat bra tips för tryckknappar är faktiskt att förstärka med fiskbensvävt bomullsband på avigan av hela knappraden, då blir det stumt och inga slitningar vid knapp-taggarna.

• Sopheia

hmmm...är det nån fler (prenumerant) som inte fått hem sin senaste Ottobre ännu? Jag vill att den ska komma NU! Suktar efter bodysuitmönstret, ju

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle