Inlägg från: Lilltå |Visa alla inlägg
  • Lilltå

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

112 kr betalade jag för 50 spolar..... På ebay.

• Lilltå
    yrväder skrev 2008-06-23 18:28:38 följande:
    det brukar vara årliga, bland annat i malmö och sollentuna. nu har jag förvisso för mig att sollentunamässan skulle vara nån annanstans framöver. den är iaf 2 ggr per år.
    kista är det nästa gång.
    tillsammans med antikmässa tror jag.
  • Lilltå

Ja, eftersom jag inte säljer antar jag att jag i princip inte behöver låta ugglorna rocka......eller

• Lilltå

Eller maskin som klarar täcksöm. Tror att Thea har rett ut det i sin blogg - kokalal.blogspot.com - nån gång i våras (eller tidigare)

• Lilltå

Mari78 m pojktriss skrev 2008-06-24 21:52:25 följande:

Skall alla trådspänningar verkligen stå lika?På min maskin skall det vara inställt 5-3-2-2 från vänster till höger för att sömmen skall bli som snyggast när man kör med 4-trådig OL-söm
    Det är nog olika från maskin till maskin.....(alltså modell till modell)
  • Lilltå

Inte riktigt syfråga men....var hittar jag Järbos soft cotton garn på nätet. Slöjddetaljer vet jag har men jag vill inte behöva beställa för 300 kr......

• Lilltå

Haha...jo visst har jag letat där.....hittade inte

• Lilltå

Tyras föräldrar skrev 2008-06-25 21:00:49 följande:

minmina skrev en rad omskrivningar för att blogga om saker och den som fastnade var att "rocka ugglan". nåt heeelt annat. Hur f-n får man en tvååring att somna? Nu sitter hon på pottan och snackar. igen.
    Tyvärr kan inte jag heller hjälpa till....har en 1-åring och dennes två storebröder snart 4 o 6 här uppe vakna och pigga......Och de har verkligen varit igång hela dagen. 1-åringen har väl sovit 1 h eller så.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle