• Gekko

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Jempa L skrev 2008-06-19 12:21:30 följande:

Det är så kul att se att det är så´nt drag i den här tråden fortfarande! Brukar läsa en del i tråden, men hinner inte sy så mycket nu med två småttingar i huset...
    Kul att se dig här igen, det var inte igår!
  • Gekko
    Lallan skrev 2008-06-19 22:58:00 följande:
    Vet att ni är några stycken som gjort bilapplikationer, vilka är ni? Skulle så gärna vilja se hur ni gjort. Sambon har ritat upp ett gäng bilar här ikväll, pickuper, traktorer, volvos, gamla bilar mm men jag vet inte hur jag ska lösa det med hjulen för att det fortfarande ska gå smidigt att sy dit.
    Jag har gjort en enkel traktor, finns här: gekko-attsyengecko.blogspot.com/2008/04/taktottrja.html
  • Gekko

Mimmi 71 skrev 2008-06-23 12:52:50 följande:

På syfestivalen tror jag de kostade 8 kr/st. Köpte 10 st till min gamla i våras och jag får ge mig till tåls till i okober och köpa ett 20-tal då till min nye Pfaff. Om det krisar får jag kanske köpa några i vanlig sybehörsaffär innan.
    Här kostar de 6 kr styck i symaskinsbutiken, fast de är till Janome. Skiljer det så mycket? Jag tror inte han är särskilt billig!
  • Gekko
    GOBLIgobli skrev 2008-06-24 11:43:17 följande:
    Se om du kan smöra lite fint för Gekko.
    Haha, mina sköna metrar håller jag hårt i!
  • Gekko

Rött med lila ugglor var ju fantastiskt snyggt! Jag borde införskaffa flera ugglor men risken är ju att det blir som kaninerna: att ju närmare jag kommer att de tar slut ju hårdare håller jag i de. Fast det gäller ju iofs allt tyg jag har, har nog lite separationsångest, det ser ju så snyggt ut med snygga tyger på hyllan!

• Gekko

Jag har förresten skrivit världens längsta (?) blogginlägg nu... Har inte ens vågat att räkna bilderna. Dock vet jag inte hur intressant det är för alla skickliga sytrådsmänniskor för det är helt enkelt en tutorial om hur man gör muddbyxor. Jag har fått en del förfrågningar om hur jag syr just muddbyxor och det är ju så mycket lättare att bara kunna länka till tut:en... Inget för de flesta här med andra ord!

gekko-attsyengecko.blogspot.com/

• Gekko
    Idizen skrev 2008-06-24 13:57:15 följande:
    gekko: hihi.. så syr inte jag =) det får jag testa nästa gång jag ska sy muddisar. Tack för beskrivningen. Kanske är lättare än så jag gör, vet inte, vi får se. =)
    Hur gör du då? Ditt sätt är kanske bättre än mitt?
  • Gekko
    fante skrev 2008-06-24 14:02:44 följande:
    Jag syr inte heller så Klarar inte av att trä in benen i varandra. Skulle säkert vända dem fel Så jag har de aviga och nålar ihop dem så.
    Menar du att du syr i samma ordning som mig fast inte syr ihop med benen iträdda i varandra? Eller gör du som Idizen? För Idizens sätt vet jag andra som gör. Det är säkert lite slumpen som avgör vilket sätt man börjar göra och sen fortsätter man bara så!

Tack för snälla ord Mimmi! Insåg att det var mindre jobb att göra så än att upprepa beskrivningen i mail!
  • Gekko

Vad roligt att det finns så många olika varianter!

Grattis till borden och stolen Yrväder! *inte avis alls*

Pejgan: Välkommen hem elleer vad man ska säga!

• Gekko

Tyras föräldrar skrev 2008-06-24 15:58:22 följande:

me 2, men jag nålar aldrig barnbyxor. Jag markerar med penna fjärdedelar av mudd och byxa - paniskt rädd för att köra över nålar med kniven
    Precis samma sak här, alltså att jag aldrig nålar... Det slutade jag med när jag glömde kvar en nål, den bröts givetvis av och ena biten flög genom rummet och landade i en hög med ihopknycklat tidningspapper (vi hade packat ur en flyttlåda). Jag och sambon satt och kollade igenom allt och hittade till slut!

Efter det har jag kommit på alla fördelar med att inte nåla!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle