• Gekko

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Vad roligt att här skrivs så mycket trots fint väder och semester! Fast jag har vansinnigt mycket att läsa ikapp, borde sy istället

Ville bara säga att jag skrivit nåt spännande på ett lämpligt ställe, eller vad man nu skall säga... Det jag gärna vill berätta för hela världen är iallafall ytterst olämligt att skriva här i dessa Gestapotider!

• Gekko

Som vanligt ligger jag hopplöst efter i att läsa tråden men jag tänker inte ge mig, jag ska hinna läsa ikapp!

Jag tänkte höra om någon har köpt lime polarfleece från Stoff och Stil och kan säga något om färgen? Är den snygg? Är den lime? Jag har tidigare köpt lime stretchjersey och den var fadd och tråkig i färgen, dock gillar jag deras lime babymanchester. Någon som köpt den eller sett den i butik och vill uttala sig? Hur är den i kvaliten förresten? Jag har ju varit nöjd med deras bruna men jag vet ju att vissa inte är nöjd med kvalitén i alla färger.

• Gekko

Tack för svaren på fleecefrågan! Vore jätteskönt att få en färsk recension Muldebaer! Någon som kan jämföra den lila fleecen med den lila mudden förresten?

På Janome Easy Jeans kan man också använda tvillingnål till några dekorsömmar men jag har aldrig testat det.

Jag har förresten inte hunnit ikapp tråden än... Lite svårt så här i semestertider!

• Gekko

Mari78 m pojktriss skrev 2008-07-17 20:32:50 följande:

Hilcos Interlock hur är den? Någon som kan ge mig snabbt besked tro. Om man jämför med t ex interlocken till kanintyget i brunt eller turkost? Eller kanske den som matchar ugglorna? Har aldrig testat Hilcos interlock men är lite sugen på att göra det!
    Hilcos interlock är relativt tunn, mycket tunnare än kanintyget. Det är verkligen en härlig kvalitet! (Jag har ju redan berömt det där jag brukar egoskriva tidigare idag ) Den är kanske lite mjukare och tunnare än det röda som följde med ugglorna. Sen håller den bra i tvätt och är skön att jobba! Rekommenderas absolut! (Fast jag har aldrig sytt i den med annat än overlock och coverpro)
    Visst är det den som är på kanmpanjpris hos Nea Nobelle i juli?
  • Gekko

muldebaer skrev 2008-07-17 19:03:42 följande:

Gekko: Hemkommen från Stoff och stil, med lite mer i påsen än bara trådrullar... Färgerna på polarfleecen var såsom jag mindes, alltså tydliga och klara utan något pastelligt. Jag tycker färgerna passar bra med hur det ser ut i katalogen.
    Jag glömde ju tacka igår! Tack så mycket! Då ska jag nog skicka iväg en beställning
    Jag vet inte om det var någon här som frågade efter det randiga tyget jag sytt i nyligen men nu vet jag iaf att det är från Dollys Tyger.
  • Gekko

Mari78 m pojktriss skrev 2008-07-18 13:30:23 följande:

Du har fått ett mail från mig
    Och du har fått av mig!
  • Gekko

Hej humleblomstern! Vad roligt att man genast känner igen bilden innan man hinner läsa nicket! Hoppas du kikar in lite oftare framöver nu, det var verkligen ruskigt länge sen! (Säger jag som skriver alldeles för sällan...)

• Gekko

Jag har kommit på ett sätt att sy resårkanal och fålla etc med overlocken som jag inte minns att jag sett någon annanstans. (Det finns säkert andra som gjort det tidigare dock, jag har nog inte uppfunnit hjulet! ) Det är dock ett snabbt och enkelt sätt så jag tänkte tipsa om det ifall ni inte heller tänkt på det

Jag gör en dragspelsvikning med tre lager tyg och overlockar kanten, då kommer sömmen mitt i tyget när man viker ut igen. Går det att förstå? Annars har jag skrivit en tut med lite bilder till i min blogg.

• Gekko

Humle: klart jag känner igen dig, du var ju en av de erfarna och duktiga i tråden då jag började hänga här och var en riktig rookie!

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle