• Gekko

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Är det någon som har kvar några enstaka storleksetikettar i str 0-6 månader?

• Gekko

Happy: Jag gjorde på det sätt som Yrväder beskriver och det funkade, vet inte om jag väntade så länge dock. Sen strök jag på skräptyg med ånga först innan jag vågade köra fintyg

• Gekko
    Tildamamman skrev 2008-08-01 13:51:00 följande:
    Länge sedan jag huserade här tjejer men jag har så ont om tid nu för tiden . Dock behöver jag råd nu inför bröllopet . Så snälla ge mig lite förslag, gärna i gästbok så jag inte missar.Jag har sytt ut min klänning en centimeter och efter de gamla stygnen ser man små prickhål. Hur får jag bort dessa??Jag är såå tacksam för alla förslag!
    Jag vet att jag fått bort såna i trikå genom att stryka med damp men det funkar kanske inte i ditt tyg, har ju inte testat
  • Gekko
    Tildamamman skrev 2008-08-01 20:13:02 följande:
    Tack för svar Gekko!Med damp? Vad är det? Jag är ju lärare så Damp för mig har en helt annan betydelse .
    Nämen oj, förlåt! Jag är i Norge just nu så jag tänkte på fel språk, jag menar givetvis ånga! Om ditt strykjärn inte har ångfunktion räcker det att väta lite med en våt handduk eller liknande. Tur att du frågade, det var inte riktigt svensk DAMP jag menade!
  • Gekko

Någon som vet hur Ulla Welinders mönster är i storlek?

• Gekko

Vem var det nu igen som hade sytt en blöjautomat och hade scannat in en beskrivning i sin blogg? Jag tror det skrevs om det i tråden förra eller förförra veckan?

• Gekko
    Rostis skrev 2008-08-03 17:05:25 följande: