• Gekko

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Är det någon som har kvar några enstaka storleksetikettar i str 0-6 månader?

• Gekko

Happy: Jag gjorde på det sätt som Yrväder beskriver och det funkade, vet inte om jag väntade så länge dock. Sen strök jag på skräptyg med ånga först innan jag vågade köra fintyg

• Gekko
    Tildamamman skrev 2008-08-01 13:51:00 följande:
    Länge sedan jag huserade här tjejer men jag har så ont om tid nu för tiden . Dock behöver jag råd nu inför bröllopet . Så snälla ge mig lite förslag, gärna i gästbok så jag inte missar.Jag har sytt ut min klänning en centimeter och efter de gamla stygnen ser man små prickhål. Hur får jag bort dessa??Jag är såå tacksam för alla förslag!
    Jag vet att jag fått bort såna i trikå genom att stryka med damp men det funkar kanske inte i ditt tyg, har ju inte testat
  • Gekko
    Tildamamman skrev 2008-08-01 20:13:02 följande:
    Tack för svar Gekko!Med damp? Vad är det? Jag är ju lärare så Damp för mig har en helt annan betydelse .
    Nämen oj, förlåt! Jag är i Norge just nu så jag tänkte på fel språk, jag menar givetvis ånga! Om ditt strykjärn inte har ångfunktion räcker det att väta lite med en våt handduk eller liknande. Tur att du frågade, det var inte riktigt svensk DAMP jag menade!
  • Gekko

Någon som vet hur Ulla Welinders mönster är i storlek?

• Gekko

Vem var det nu igen som hade sytt en blöjautomat och hade scannat in en beskrivning i sin blogg? Jag tror det skrevs om det i tråden förra eller förförra veckan?

• Gekko
    Rostis skrev 2008-08-03 17:05:25 följande:
    käääk.... sydde byxor (jeans) till sonen idag, enligt Ottobres mönster. men när det var dags för prövning så sitter de som tights på honom. Mätte och kollade enligt deras listor skulle han ha 128 cl men tydligen nä..... man blir lätt galen när man suttit och kämpat med gylfar och saker hela dagen (då man inte direkt är nån sy-veteran), och jag som var så nöjd för det blev så bra. Men säg den glädje som varar. Fick blir byxor åt lilla syster i stället, men det är ju inte direkt snyggt med pojkmodell (låga fickor och raka ben) på en väldigt modemedveten tös. hon kallade dem för fulbyxor... vad glad man blir....
    Vad tråkigt! Ottobre kan ju vara lite konstiga i storlekarna men det brukar ju vara åt andra hållet. Vilken modell i vilken tidning var det? Jag skulle kanske skriva en kommentar om det i min tidning ifall jag skulle få för mig att sy just de byxorna.
  • Gekko
    madebyinferno skrev 2008-08-04 13:39:03 följande:
    Det var nog jag det håll till godo
    Tack! Jag hittade dig precis av mig själv.
    Bara jag får tid ska jag sätta mig ner och sy en sån själv, jag har hittat en annan beskrivning ocksa och känner jag mig själv rätt lär jag inte kunna följa någon av de!

Är det bara min dator eller är det problem med fl idag?
  • Gekko

Tyras föräldrar skrev 2008-08-04 22:28:29 följande:

såhär emailade jag till ikea:obs inte min traderaauktionFunderar IKEA på att nytrycka "Skillingaryd"?Intresset för nytryckta barntyger från 70-talet är enormt. Jofotex som har rättigheterna till alla gamla FIX-tyger trycker för fullt. Skillingaryd är väldigt populärt och går för höga summor på auktionssajter. Se tex pågående auktion: www.tradera.com/Harligt_retro_barntyg_Skillin...Dags för en repris?Med vänliga hälsningar
    Wow, bra initiativ! Av bara farten skickade jag ett mail med samma önskan, typ som ett upprop! Kanske flera som hakar på?
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle