Inlägg från: Stratus |Visa alla inlägg
  • Stratus

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Tjihoo!! I morgon kommer det lön, då ska det beställas tyger!!! Och knappar! Och denna månad får jag retroaktiv löneförhöjning (från 1 oktober), vilket innebär att jag faktiskt får pengar över så att jag faktiskt kan beställa. Hurra! (Det är härligt att vara mammaledig, men lite surt också...)

• Stratus

Phu. Jag som var så på G idag. Jag hade tänkt sätta mig framför Morden i Midsummer och klippa till lite mer tyg och rita lite mönster. Så får Lillebror tokspel och vill inte äta, inte sova, inte sitta, inte ligga, bara hänga över axeln när jag står upp, helst går. Aj, aj, aj, det känns som min rygg ska gå av. Nu har han ÄNTLIGEN somnat så det blir nog sängen för mig nu. Go natt, vi ses i morgon.

• Stratus

Jag ska ev dit i nästa vecka. Men jag är inte säker än...

En fråga. Är det någon här som anväder PayPal? Jag trodde att det skulle vara enkelt att starta upp ett konto och föra över pengar dit, men nu står det att jag måste gå IN på banken. Det känns ju asjobbigt. Dessutom är det lite bråttom eftersom jag vann några auktioner på Ebay inatt.

• Stratus

Ah, den är jag själv sugen på. Är det någon särskild färg du är ute efter?

• Stratus

Nej, det var ju jätteenkelt att betala med PayPal, via mitt VISA-kort. Det var bara jag som inte fattade hur man gjorde. Men jag bara klickade mig vidare på Pay, pay, pay, comfirm, och så var det klart. Jag har konto hos Payson också, och där satte jag först in pengar, det var därför jag inte fattade detta. Hoppas att det funkar nu.

• Stratus

Ooops, nu har jag beställt 35 m tyg... Hoppsan, hur gick det till.

• Stratus

Jättefint, first timer. Jag vill också ha kanintyg. Och appropå det så kommer Jennys kanintyg i lime efter sommaren. Kaninerna tar aldrig slut verkar det som.

• Stratus

Hur får man en 4-åring att somna? Vi bråkar VARJE kväll.

• Stratus
    miniliten skrev 2008-06-25 13:17:45 följande:
    shit det va inte lite tyg det du, men kul ju.... vart har du handlat?? nyfiken =)
    Jag har handlat hos
    www.thefabricfairy.com/
    www.sewzannesfabrics.com
    www.crybabysboutique.com
    www.sewbaby.com/

Där finns massor av rolig trikå och till bra priser. Jag har satsat på lite kul tryck. Enfärgat är ju så svårt att se färger på datorn och är lite tråkigt att beställa...

Nu ska jag spara mig till nästa lön, men då blir det nog ett par små beställningar hos
    superbuzzy.com/
    och
    www.reprodepot.com/
    Men där är det ju inte så billigt. Lite billigare nu kanske när dollarn står så lågt.
  • Stratus

Lines underbarn skrev 2008-06-25 21:11:09 följande:

Åkte du inte på en massa tull med alla de metrarna?
    Hehe, nej, det är det som är grejen. Jag ska åka till en släkting i USA i september. Så jag tokbeställer och skickar hem till henne. På det viset betalar jag inte så mycket för frakten, och jag slipper tullen. Visst finns risken att någon tittar i min resväska, men jag tror att den är liten. Trist dock att behöva vänta i tre månader på mina fina tyger. Men den som väntar på något gott...
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle