Inlägg från: Stratus |Visa alla inlägg
  • Stratus

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Cirrus skrev 2008-08-11 21:17:06 följande:
    Liiiite OT, ni andra som har barn och gillar att sy, syr ni allt till dem? Funderar själv då jag har spanat på Me&Is nya höstkollektion idag och jag är en shoppinggalning när det gäller barnens kläder trots att jag syr en hel del. Okej, det handlas mindre sen jag började sy men nog handlar jag mer än jag behöver
    Jag kan knappt inte köpa kläder längre, eftersom jag syr så mycket. Men mormor och farmor får köpa så mycket de vill, och det gör de ibland. I förra veckan råkade jag dock in på Lindex slutrea, och allt kostade typ 25-40 kr. Det blev några onödor måste jag säga, men Storasyster var salig. Idag har vi dock städat i henne byrå, och sorterat ut alla klänningar som ska få en hänganordning. 22 st, hrmm. I användbar storlek alltså. Det är ju pinsamt. Och det är bara klänningar. Jag får helt enkelt inte sy mer till henne nu, för hon kan ju knappt använda det hon har. I och för sig brukar hon byta kläder 2-4 gånger per dag.
  • Stratus
    Dora skrev 2008-08-17 16:25:52 följande:
    Vart köper man tjock härlig velour?Har bara billig från Jysk och den är superdupersladdrig och tunn.Sopheia--
    Jag handlade jättefin velour på Tygvaruhuset i Norrköping igår (söndag) ur deras stuvlåda. Den känns i alla fall jättehärlig. Det fanns gul (solgul, men inte knallgul), mossgrön, sotsvart och en underbar turkos/havsblågrön.
  • Stratus
    AMDA skrev 2008-08-17 18:19:02 följande:
    Andersson & Hjalmarsson men de måste man ju besöka då de inte har nån webbshop...jag har inte kommit in på fl på 2 dygn
    De skickar om man ber dem. Men det blir ju rätt dyrt. De sa att de kunde skicka med företagspaket om man har en firma att skicka till, det bli billigare. Om man ringer och pratar med dem så kan de skicka tygprover.
  • Stratus

Nej, nu kan jag snart inte hålla ögonen öppna. Men jag måste lik %&%¤##¤¤% kolla in sytråden innan jag lägger mig. Satt och stickade i natt till jättesent och Lillebror vaknar ju i tid och otid... Har inte hunnit med att hänga med i tråden på sistone. Men jag har sytt lite. Inget att visa, eftersom det är mitt bidrag i det hemliga klädbytet. Det är faktiskt nästan klart. Nä, gonatt på er allihopa!

• Stratus
    Småkottarna skrev 2008-08-27 12:32:32 följande:
    Mimmi 71 skrev 2008-08-27 11:45:12 följande:Tack för tipset! Ska kika! Dock har jag aldrig beställt från utlandet och är ganska oteknisk och fattar bara svenska o engelska så jag håller mig nog till de svenska sidorna.
    www.crybabysboutique.com/
    thefabricfairy.com/
    www.sewzannesfabrics.com/index.html

Tre amerikanska siter som har mycket kul. Trikå heter knit på engelska.
  • Stratus

Å, är det S&S katalogen som kommit? Hoppas jag får den idag. Men förra gången fick jag lov att ringa dem, den kom inte trots att jag hade beställt grejer av dem.

• Stratus

Något slags program måste du ju ha för att importera bilder från datorn till maskinen. Jag har en Pfaff Creative 2144, och jag kan koppla ihop den direkt med datorn via USB. Programvara ingick med kabeln. Detta är dock rätt avancerat, och i annat fall brukar man kunna köpa (ingår?) till en speciell enhet du kopplar ihop med datorn och kan ladda över dina broderier på ett kort som du sedan stoppar in i maskinen. Men även då är jag övertygad om att programvaran ingår. Vill du inte ha något sådant så är det färdiga broderkort som du köper som gäller.

• Stratus

Ja, sen kan du ju skaffa program för att göra egna broderier också, men det är rätt dyrt. Jag har valt (än så länge) att bara köra med färdiga broderier, och inte göra dem själv.

• Stratus

Inte mer än 10000 blir nog svårt... Sorgligt men sant.

• Stratus

Embird låter ju intressant. Jag hade ju prioriterat bort att själv göra broderier, men när jag fick se hur det funkar i helgen så blev jag ju så klart jättesugen på det med...

• Stratus

Tjiho vad kul. S&S katalogen låg i brevlådan. Den ska jag läsa i bilen på väg till Arlanda. Om några timmar drar vi för att åka till USA. Och jag har 50 m tyg som ligger där och väntar på mig där. Det kommer att bli rena rama julafton! Jag tyckte hundarna såg fina ut, det blir nog någon meter med dem.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle