Sytråden spinner vidare - Grön rulle
Det är tur man håller koll på dig Yrväder, för den tut:en vill inte heller jag missa
Vad är det för lampa som du använder? Är den ett måste? Var köper man den om om man inte köper den på Screntec?
Det är tur man håller koll på dig Yrväder, för den tut:en vill inte heller jag missa
Vad är det för lampa som du använder? Är den ett måste? Var köper man den om om man inte köper den på Screntec?
Stratus: Det är så man gör. Själv får jag städmani, funderar på allt jag vill sy, nya modeller, nya färkombinationer om jag inte orkar ta tag i själva sömnaden och sedan fördrivs ju mycket tid här framför datorn Sambon frågade för en liten stund sedan om jag var inne på denna sida varje dag - fattar han ingenting
Man kan ju missa något om man inte läser åtminstone 5-8 ggr/dag
Hur skall man hinna med allt när man börjar jobba heltid?
Ni är ju hopplösa med att skriva man hinner ju aldrig läsa ikapp ju. Gör man det så hinner man iallafall inte med att kommentera inlägg.
Jag som är kvällstrött skall gå till sängs nu. Har fått sytt två dagiskassar och klippt till en klänning som skall sys imorgon. Skall försöka att fota innan leverans på mammafika imorgon och då blir ugglorna rockade i bloggen imorgonkväll.
Stratus, vi andra är inte ett dugg avundsjuka på dig och din Amerikaresa Tyger har vi gott om och vill INTE ha mer.
Ha det!
Spenatmamman: PÅ min gamla HQ 2000 så fanns det nog några liknande rattar. Då fick man välja vilken söm man ville ha och den hade en färgmarkering, sedan ställde man in rattarna på samma färgmarkering så sydde den rätt. Kan det vara likadant på Elna tro?
Jag håller med - linning är helt klart snyggast och använder du linning skall du ha en dragkedja antingen i bak eller i sidan. Resår tycker jag är ok om man alltid har en tröja/topp över, men på en snurrkjol är det väl snyggast att "stoppa ned" överdelen. Håller med Pejgan det är inte så svårt!
Men är det trikå man skall kanta med så använder man en remsa mudd.
S&S tror jag går att komplettera under förusättning att man inte har direktbetalt det med kontokort. Då går det inte komplettera, det har jag försökt.
Jag har tänkt att stå och sälja på lokal marknad och skall sy upp en liten kollektion till detta. Jag har tänkt att sy kläder i dubbelstorlekar (62/68, 74/80, 86/92, 98/104). Min kollektion hade jag tänkt bestå av muddbyxa (velour), vindbyxa, tajts, t-shirt och klänning. Vad tror ni bli en lagom mängd att sy upp? Hade även tänkt att ha ett gäng påsväska och dagiskasse med mig.
Min fundering är att sy ett plagg i var storlek i samma tyg och använda mig 3 tyger vardera till muddbyxa och t-shirt (mao 3 olika i var storlek), 2 tyger till vindbyxa, klänning och tajts (mao 2 olika i var storlek) och 4 tyger till påsväska och dagiskasse.
Tror ni detta blir för lite produkter att stå med i ett marknadsstånd? Marknaden är i augusti och jag vill ju göra något annat än att sy över semestern.
Dora: Så långt i planeringen har inte jag kommit - hatar "pappersbiten"
Men när man funderar på hur det är när man själv handlar på marknad så är det ju inte så ofta man får kvitto. Jag säljer ju fortfarande på hobbynivå så moms finns ju inte på mina varor, men för deklarationen så måste man ju iallfall hålla koll på hur mycket man säljer och hur mycket material man köper.
Det här med att fylla ett helt bord känns lite jobbigt tycker jag. Vill ju inte stå efter marknaden men allt för mycket plagg som är hopplöst svårsålda. Syr ju nästan bara på beställning i annat fall.
Sitter och funderar på kollektion - vad ha ni för tankar om "matchning"? Tycker ni man skall sy upp exv t-shirt med enbart en matchande byxa eller bör det finnas fler kombinationer så kunden kan välja? Om man skall göra enl det senaste alternativet så blir det antingen massor med olika plagg eller också relativt enkelspårigt vad gäller färgutbud. Svårt, svårt svårt med allt huvudbry, men ändå så himla kul (jag älskar projekt och planering)
Tyras föräldrar skrev 2008-06-28 23:58:38 följande:
Jag är tillbaka med frågor om "marknadskollektion"
Tycker ni man måste ha plagg i ALLA storlekar i ett visst tyg (förstår ni vad jag menar)?
Om man exv har en röd t-shirt i kollektionen skall man sy den i alla storlekar eller kan man utesluta några storlekar för att i dessa göra t-shirt i ett annat tyg?????