Inlägg från: Mimmi 71 |Visa alla inlägg
  • Mimmi 71

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Pochahontas skrev 2008-08-06 18:33:17 följande:
    Har tre små frågor till er alla goa här... VAAAR kan jag få tag på regnbågsfärgade randiga velouren jag sett lite här och var? Samma fråga gäller röd-orange randig velour som jag också sett nån använda. Till sist undrar jag om nån vet var jag kan hitta knallorange velour - dock inte Hilcos, som säkert är jättefin, men alldeles för dyr för min plånbok.Nån som har nåt bra svar till mej? *håller tummarna*
    Andersson och Hjalmarsson i Ulricehamn har alltihop tror jag. Tror inte de har någon postorderförsäljning dock.

mari78.blogg.se/aelsklingsbarn/2008/august/velourtyger-till-forsaljning.html

Hmmm vet att det var någon som bodde rätt nära som hänger här i tråden, AMDA tror jag det var amdadesign.blogspot.com/.

Om du inte har alltför bråttom så skall jag ner dit innan augustis utgång.
  • Mimmi 71
    Lilltå skrev 2008-08-09 11:16:56 följande:
    Vilken trådfärg använder ni till elefanterna? Vit eller tryckfärgen? På insidessömmar alltså.
    Jag går efter tryckfärgen eftersom den är den dominerande tycker jag. Tyvärr har jag inte alla färger på OL-tråd men kör den som passar bäst tillsammans med röd/brun/gul tråd på den vänstra nålen. Till de gula och röda brukar jag använda vit OL-tråd medans jag använder svart till den bruna.
  • Mimmi 71

Nu har jag skickat iväg en gigantisk beställning till minanamnband som skall användas på stundande kollektion som jag syr upp till marknaden jag skall sälja på.

Beställde tre olika färger på namnband lika dem jag redan har, brun m turkos text, orange m brun text och lila m rosa text. Hoppas på att dessa skall komplettera de banden jag redan har (röd/vit, svart/ljusblå och gul/svart).

Beställde även en egen variant av storlekslappar. Jag vill ju ha dubbelstorlekar och detta har de ju inte i ordinarie sortiment därför konstruerade jag egna på tryckta namnband som är lite billigare. På den övre raden så skrev jag adressen till min försäljningsblogg och på den nedre raden skrev jag ?stlk 62/68 cl?. Gjorde lappar upp till 98/104 cl, egentligen har jag ju planerat att sy upp till 116 men på den stundande marknaden så blir det enbart upp till 104 och då blev jag lite snål och struntade i den sista storleken. Dessa lappar har jag tänkt att sy fast på insidan av kläderna, i nacken på tröjor och i ryggen på byxor.

• Mimmi 71

Åh, det låter inte roligt. Nu gör du mig nervös som håller på att förbereda mig för fullt för att själv stå på marknad (30 aug). Vad var det för något som du fick sålt. Själv har jag tänkt muddbyxor, tröjor, klänningar, långärmad t-shirtar med lite tillbehör såsom mössor, väskor mm. Hmm, men vill ju inte ha ett alltför stort lager efteråt. Det jag kan trösta mig med är att Gabriel ligge i de mindre storlekarna än så länge så han kommer att en enorm garderob får lång tid framöver om jag inte får något sålt

Dora skrev 2008-08-10 09:08:25 följande:
    Igår stog jag på Hällestad marknad. Det gick väl inte så bra och jag tjänade inte alla dom tusenlappar jag hade hoppats på. Men jag sålde drygt 10 saker för ca en femhundring. Gladast blev jag nog ändå när någon strök med handen över en sak och sa "oh vad fin" och sen gick vidare. Så nu sitter jag här med ett ton grejor jag inte riktigt vet vart jag ska göra av.... Sambon är överlycklig..
  • Mimmi 71

Sandra G skrev 2008-08-10 16:22:15 följande:

Är velouren från Stoff o stil bra?
    Jag har "delad" erfarenhet av S&S´s kvalité på velour. Köpte deras cerica som jag tycker är helt OK, hyffsad tjock medans den turkosa är för tunn enligt min åsikt. Pga den varierande kvalitén så vill inte jag köpa därifrån, åtminstone inte till försäljningskollektionen. Då vill man kunna garantera bra kvalité. På G`s exv muddbyxor som man snabbt slänger ihop så gör det ju inte så mycket om de bara håller en kortare tid, då går det ju att sy nya.

Så gjorde jag förövrigt idag - G´s ljusblå byxor var i tvätten och jag SKULLE ha ett par byxor som matchade den nya bruna elefanttröjan med ljusblå mudd. Lite snabbt innan vi skulle gå bort sydde jag ihop ett par nya
  • Mimmi 71
    car skrev 2008-08-10 18:37:11 följande:
    ni som har namnlappar på era kläder (märkes), vad har ni för färg?Har beslutsångest då jag jag vill att lapparna går ihop med alla färger, utan att kännas för tråkiga
    Jag hade också svårt att bestämma mig för färg.

Första gången blev de neutrala, silvergrå med vit text och beige med brun text - fungerade toppen men kanske inte riktigt "pricken över i:et"

Andra gången blev det lite mer vågade, röd/vit, gul/svart och svart/ljusblå - nu börjar det bli lite roligt. Passar till de flesta (de äldre använder jag inte längre för de har fel text)

Nu har jag beställt en tredje gång och fyllde på med orange/svart, lila/rosa och brun/turkos. Hoppas på att dessa skall komplettera mina föregående färger bra. Kom dock på att de röda/vita och svart/ljusblå nästan är slut så det blir nog till att komplettera med sådana också.

Ka ju nämna att jag är på G att sy upp plagg till en marknad så det går åt lite lappar då
  • Mimmi 71

E-slöjd har en som matchar perfekt till Hilcos limegröna velour. Den ingår i deras "övriga" sortiment och inte i deras egevävda. Har köpt den hos dem på syfestivalen.

Kanske går det att beställa den om man ringer till dem och förklarar.

Sopheia skrev 2008-08-11 10:26:11 följande:
    oops. Nu har jag "råkat" beställa en massa tyg igen. men mest sybehör, faktiskt. Rollkniv och skärmatta, óch lite annat pyssel från S&s. Tråd och mellanlägg från Bibbi. Och en hög med häärligt tyg från Neanobelle. Dyrt blev det. Men ooo vad kul jag ska ha. Förresten, jag är lite ute efter limegrön mudd, nån som sett det nån stans?
  • Mimmi 71

Tänkte faktiskt på dessa hjälpmedel i morses och funderade på om de är till mycket hjälp så att det är idé att köpa sådana? Är ju på G att klippt till megamycket till min marknadskollektion och vill ju att det skall vara så enkelt som möjligt (pryltokig blir man av att hänga här )

Gekko skrev 2008-08-11 10:43:23 följande:
    Jag fick hem skärmatta och rullkniv från SoS förra veckan, otroligt fiffigt! *hjärta* (vet inte hur man gör det, arg gubbe passar inte riktigt här )
  • Mimmi 71

Är det någon som kan hjälpa mig med lite mått på mössor. Har tänkt att sy upp lite mössor att sälja på marknaden och skulle vilja ha lite mått på omkrets på nedanstående storlekar som jag tror är en bra uppdelning. Har en bra modell som jag har i en mindre storlek och undrar alltså hur mycket jag skall öka för att få till dessa större storlekar.

1-2 år
    2-3 år
    3-4 år

• Mimmi 71

Skall det vara som en cykelväska som hängs över pakethålleren, har du tänkt dig?

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle