• PajaS

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Kika in hos mig om ni vill känna nostalgiiiiiiiin !

• PajaS

Någon som sytt och bloggat i elefanttyget? Vill seeeeee!

En annan fråga: Kan man på nåt sätt se nya kommentarer i bloggen? Nån indikator på oläst, typ?

• PajaS
    fante skrev 2008-07-13 20:45:17 följande:
    PajaS: Kolla t.ex. i Theas blogg.
    Jo, den har jag läst! Tänkte om det var någon fler som hunnit sy i det!
  • PajaS

Mimmi 71 skrev 2008-07-13 20:58:07 följande:

Google Reader använder jag för att hålla koll på nya inlägg. Det skulle inte gå annars då jag har strax över 200 bloggar som jag prenumenerar på. I google Reader lägger man in bloggarna man vill följa och sedan får man meddelande när det finns nya inlägg i en blogg. Man missar inget!
    jag har läst om det men nu måste jag ju fixa det! Tack!
  • PajaS

Alltså denna bibbi ni pratar om, vem är det? Har hon nån hemsida?

Har ni beställt från gittes.se nån gång? Hur är kvalitén på tygerna och leveranstid? Kikade in deras sida och det är ju rätt billiga tyger så man blir ju nästan skeptisk

• PajaS

Har någon här provat en kantbandspressarfot till en "vanlig" maskin? Hur tycker ni det fungerar?
    Jag har en Husqarna emerald 183.

• PajaS
    yrväder skrev 2008-08-07 12:57:38 följande:
    jo jag har en. hm, vet inte, har man tålamod kan man säkert få det att funka men det var ett evigt pyssel att få kantbandet att åka in rätt, hålla plagget på plats samtidigt som man töjde kantbandet. Jag har sytt så mkt kantband på det andra sättet så det går på räls nu så jag is inte jockla längre med den pressarfoten..Har en pfaff.
    Jag fattar bara inte hur alla kan få kantbanden så fina. Mitt självförtroende får sig en törn varje gång jag försöker ;-(
    Dessutom tycker jag det är rätt svårt att få tryckknapparna genom kandbandet, att det blir för tjockt!?
  • PajaS
    yrväder skrev 2008-08-07 13:08:11 följande:
    Hoppas du förstod min tjorviga beskrivning.Men testa på skrotbitar, det fick jag göra ett antal gånger innan det blev snyggt. Du ska se första tröjan jag gjorde, halsen är gigantostor
    Jag tror att mitt problem är att jag sträcker bandet för lite, är det då det blir "bubbligt och stort"?

Tack ni vänliga själar som vill rädda mitt självförtroende
  • PajaS
    lilllinda skrev 2008-08-07 14:22:15 följande:
    Ser att du har en sådan symaskin som jag precis fått hem. Är du nöjd med den? Hittils är jag supernöjd, inte hunnit sy så mycket på den än ngn tröja, byxor o klänningar Men den verkar toppen!
    Jo, jag är också nöjd! Vet väl egenligen inte något man kan klaga på. Ett tips är att våga testa dekorsömmarna! Man sitter gärna fast i att bara fålla med tvillingnålen men nu finns ju massor av möjligheter!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle