Inlägg från: Stratus |Visa alla inlägg
  • Stratus

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Pochahontas skrev 2008-06-25 21:18:24 följande:
    Stratus: Hur är det med fraktkostnader? Jag har inte vågat beställa eftersom dom vägrar tala om pris för frakt. Mailade nån av dem för ett tag sen, men domvill inte svara innan jag beställt och dom klippt tygerna. Märkligt, tycker jag... Dom borde ju vid det här laget ha lite order att kolla tillbaka på och se vad fraktpriserna är till Sverige... Dom ville inte ens säga på ett ungefär, ochdå vågade inte jag beställa...
    Ja, det är trist att inte få veta innan, så man vet om det är värt det. Som sagt betalar jag bara frakt inom USA denna gång. Men jag vet att på flera av sidorna jag varit inne på så kunde man välja international shipping och calculate. Jag har beställt till Sverige från USA ett par gånger, men jag minns faktiskt inte vad frakten kostade. Det var ganska små mängder då.
  • Stratus

Jag har varit produktiv idag med. Men nu MÅSTE jag lägga mig tidigt. Igår satt jag uppe till sent och köpte tyger på Ebay också...

Rockade ugglor.
    pysselptorp.blogspot.com/

• Stratus

Grrrr, jag är SÅ irriterad! Skulle sy en klänning till mig själv igår. Jag sydde ju en top härom dagen och det gick så bra, så jag blev inspirerad. Velade lite över storleken, och tog till slut en lite större, eftersom det ju är lättare att sy in än sy ut. Men den blev inte bara för stor, den blev gigantisk! Jag klippte till storlek 40, men skulle kunna ha 36 tror jag. Phu, och jag var så trött igår kväll och det gjorde ju inte saken bättre. Nu ska jag gå och sy in lite, så får vi se om den går att rädda. Vi ses.

• Stratus

Oj så jag känner igen mig, Gekko och Pejgan. Jag sitter mest vid datorn känns det ibland. I stället för att faktiskt SY något, när jag nu ändå har tid.

Min dag började illa med en gigantisk klänning och jag var så sur. Men så tog jag och klippte till nya överdelar i två storlekar mindre, nederdelen (kjolen/klänningen) kan jag ju använda fast det var stort. Och det blev mycket bättre, kanske till och med bra. Tyvärr hinner jag inte sy mer just nu, för jag ska leverera spånskivor till min bror.

• Stratus

Nej, plywood var det visst. Hej då!

• Stratus

Ja, alltid bråkar man om något... Men jag tänkte idag på allt som vi brukade bråka om förut, och faktiskt inte bråkar om idag. Det var ganska upplyftande faktiskt. OT det med.

• Stratus

Idag har jag köpt en korsstygnstidning. Är SÅ sugen på att brodera lite korsstygn. Det blir bra att ha med i min handarbetsväska på semestern när symaskinen måste stanna hemma. Jag kan dessutom brodera i bilen.

• Stratus

Hihi, vad kul att din sambo gillar vad du syr.

Jag har sytt till mig själv. För andra gången denna veckan. Är rätt nöjd, till slut. Men det var lite irritation på vägen.
    pysselptorp.blogspot.com/

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle