Inlägg från: Stratus |Visa alla inlägg
  • Stratus

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Pejgan skrev 2008-06-28 18:15:49 följande:
    Intressant kuriosa: nysningar gör ont i opererade magmuskler. bara så ni vet
    Been there. Nysningar, hostningar, HICKA.
  • Stratus

Phu, nu har jag varit produktiv! Tre plagg har jag avslutat idag. Och två av dem påbörjades även idag, och avslutades. Idag förresten, nu är det redan i morgon... Usch vad sent det är. Dax att hoppa i säng. Men jag är väldigt nöjd med dagens alster.
    pysselptorp.blogspot.com/

• Stratus

Mimmi 71 skrev 2008-06-29 08:32:57 följande:

Jag är tillbaka med frågor om "marknadskollektion"Tycker ni man måste ha plagg i ALLA storlekar i ett visst tyg (förstår ni vad jag menar)?Om man exv har en röd t-shirt i kollektionen skall man sy den i alla storlekar eller kan man utesluta några storlekar för att i dessa göra t-shirt i ett annat tyg?????
    Jag tycker inte att du behöver sy upp i alla storlekar. Visa hellre olika alternativ och som Pejgan sa, erbjud dig att sy upp om någon frågar. Det vore en annan sak kanske om du skulle sy upp och lämna till butik, men på en marknad tycker jag att du kan vara lite mer "crazy".
  • Stratus

Vad brukar man säga, Ca 20% mindre än midjemåttet tror jag.

Själv har jag rockat ugglor idag med.
    pysselptorp.blogspot.com/

Men tusan, dygnet har alldeles för få timmar. Nu är den här dagen också slut. Jag velade i morse vad jag skulle sy idag, och nu när dagen är slut så har jag hundra tusen ideer...

• Stratus

Åh, vilken öken utan maskin. Jag måste lämna in min overlock och fixa en grej, men jag vete tusan när det ska bli. Jag vill ju ha den jämt.

• Stratus

Bibbis textil har såna.

Sandra G skrev 2008-07-08 19:01:52 följande:

Ingen som vet om det finns sådana rektangulära ringar man brukar ha på väskor och trä axelbandet igenom i metall någonstans? Var hittar man det?
  • Stratus
    Zoffix skrev 2008-07-10 19:46:28 följande:
    Kollar lite på handdukar också men de är oftast lite för tjocka, jag vill ha lite tunnare frotté, typ sån som man använder till barnkläder.
    www.superbuzzy.com
    Här finns jättesöt frotté. Sök på terry. Men det kostar ju en del.
  • Stratus
    klara07 skrev 2008-07-10 19:56:32 följande:
    Ni som har Husqvarna, är ni nöjda?Tittade på en idag och den verkar väldigt bra, så nu vet jag inte om jag vill ha en sån eller en Janome, det är ju så lätt att bli påverkad av försäljaren när man inte kan så mkt själv.Har ju bara haft mekanisk maskin så jag vet typ inget om elektroniska - förutom att de verkar väldigt smidiga.
    Jag hade en elktronisk Husqvarna som jag inte alls var nöjd med. Jag tyckte inte att den orkade något alls. Efter flera år bytte jag upp mig till en helt mekanisk Pfaff som jag bara älskar. Men det finns onekligen en massa bra finesser på en elektronisk maskin. Så därför skaffade jag en sån också.

Men smaken är ju som baken. Det finns säkert massor med folk här som är nöjda med sina Hurqvarnor. Själv är jag numera Pfaff-frälst.
  • Stratus
    Gullot skrev 2008-07-11 08:26:54 följande:
    Hej på er sytokiga! Vilken toppentråd! Jag har precis hittat hit. Har en fråga...vart kan man hitta mönster på singoallaklänning/tunika? I både små och stora storlekar.
    Välkommen hit!

Kolla i TS, där finns länkar till en del mönstersidor. Många här köper Ottobre som kommer ut 4 ggr/år (barnkläder). Jag vet att det var ett singoallamönster för barn i ett nummer av Allt om Handarbete i våras. Du kan hitta gamla nummer på bibblan.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle