Inlägg från: Stratus |Visa alla inlägg
  • Stratus

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Vill bara beklaga mig lite. Eller, ja, allt verkar ordna upp sig nu, men man ska alltid vara på sin vakt. Jag har beställt tyger från www.thefabricfairy.com. Jag upptäckte härom dagen att de hade dragit pengar dubbelt från mitt konto. Så jäkla irriteraden. Dessutom fick jag ett mail från dem att jag skulle betala extra i frakt. Jag täntke först betala, tänkte att de kanske hade räknat om, och jag var också rädd att mina tyger inte blivit skickade i väntan på detta. Jag ifrågasätter frakten, ohc frågar också varför de har debiterat mig två gånger. Ja, frakten hade jag redan betalat, hon hade mailat fel person. Men dubbel betalning hade de inte fått. Jag ringer banken och de säger att jo, pengarna är inte bara bokade, de är bokförda och dragna. Jag mailar igen och du upptäcker de att ojdå vi hade visst tagit dubbelt betalt. För det första är det märkligt att det överhuvudtaget gick, eftersom jag betalade med sk säker kortbetalning. För det andra är det så irriterande att man måste vara så jäkla uppmärksam och påstridig för att få rätt. De ber så klart om ursäkt, men jag funderar på att be om lite rabatt nästa gång jag handlar. De har fina tyger där. Vad tycker ni?

• Stratus

Ja, jag saknar din blogg Aje. Vill ju kolla in vad du gör.

• Stratus

Haha, jag är klar med ett UFO. Sen förra våren har denna klänning legat tillklippt i en låda. Idag fick jag ändan ur och sydde ihop den. Blev riktigt bra.
    pysselptorp.blogspot.com/

• Stratus

Kyssen, skicka den. Det är ju kul att ge bort något man är nöjd med (eller sälja). Och för stort är ju inget problem med bäbisar.

Jag älskar också rullfåll. Har precis sytt två tröjor till Storasyster som finns i min blogg. pysselptorp.blogspot.com/
    Jag tycker att det blir så snyggt och är så enkelt. Annars har jag faktiskt övergett tvillingnålen för tillfället. Tyckte det var jobbigt när jag behövde dubbla övertrådar, och jag tyckte inte att det blev så snyggt på baksidan. Nu kör jag mer med förstärkt raksöm. Men jag ska också botanisera bland dekorsömmarna på min nya maskin lite mer.

• Stratus
    angelofthedevil skrev 2008-07-13 13:21:13 följande:
    Någon som har tips på vart man kan hitta mönster till fina tunikor/klänningar till vuxen?
    Jag köpte ett på Jofotex nyss. Kolla i min blogg under klänningar så får du se.
  • Stratus
    angelofthedevil skrev 2008-07-13 13:33:10 följande:
    Ja jusst de, den såg jag ju när du precis bloggat om den. Den är jätte fin.Är den tajt eller kan man sy den lite luftig?Gillar inte tajta kläder då jag har för mkt mage.
    Den är absolut inte tight. Jag sydde i st36 och är normalt 38 (40 över rumpan), men tyckte ändå att den blev lite stor. Jag sydde också med lite rynk över magen av samma anledning som dig.
  • Stratus

Tjiho, pappa har lyckats att koppla upp oss från sommarstugan, så nu kan jag hänga med i tråden trots att jag är semester.

Jag håller med Aje om Meedom. Det är jättesvårt att få till storlekarna rätt tycker jag. Har precis sytt en pyjamas av mönster därifrån, men den blev hur bra som helst. Både i storlek och form.

Idag har jag varit och kollat på nya symaskiner. Jag vill ju ha en som syr coversömmar också, och jag har nog nu bestämt mig för att det kommer att bli en Pfaff Cover Style. När det nu blir av. Fick testa den och den var så skön. Damen i butiken hade också problem med hoppstygn på sin Janome, som jag har hört att många andra har haft också. Så nu är det bara att börja spara pengar... Måste hitta mer plats hemma också, för det blir min fjärde maskin...

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle