Sytråden spinner vidare - Grön rulle
Man made- tror jag har. hur blir det med vårat byte förästen?
Man made- tror jag har. hur blir det med vårat byte förästen?
vart köper man smocktråd på undertrådsspole. Har aldrig provat men skulle vilja testa
Hur är MG:s velour? och kan man fortfarande köpa den iva butik. Vi skall nämligen besöka göteborg i sommar och jag funderar på om man skall försöka ta sig dit!
kan ni hjälpa. Skulle vilja sy ett par byxor åt mig själv. Ett par i linnetyg. Har dock så himla svårt för att sy i gylf, så jag funderar på en dragkedja i sidan, det verkar lättar. Vad tror ni om det? kan ni tipsa och hjälpa. Kan jag använda ett vanligt mönster och bara lägga till för en dragkedja i sidan?
yrväder- Du har väl en pfaff hobbyline 1142? syr du med tvillingnål på din? min gör bara hoppstygn när jag provar tvillingnålen! Hur trär du och hur har du inställningarna?
yrväder- sorry då trodde jag fel då! Kollade symaskinslistan och det är kanske Idizen jag tänker på
är det någon anna som kan hjälpa mig att få ordning på sömmen med tvillingnål. Jag får hoppstygn.
är det för grovt att använda stretch tvillingnål i grovlek 90 på uggle och kanintyget?
ingen som vet om det är för grovt att sy i tråkå med en tvillingnål i strl 90? utmärker sig stretch nålarna på något speciellt sett. På mina förpackningar står det inte om det är stretch elelr ej.
idag var jag på loppis hittade ingenting förutom ett litet örngott med john blund på för 2:- Gult och fint. men väldigt litet. Funderar på att bara använda motiven som applicationer!
Gekko- jo jag har provsytt och det ser bra ut. Men finns det risk att det går maskor?
Kyssen, vad kostar en sån dyna. Skulle vilja haft en till min brio race. Det röda med stjärnor på, blev jag helt förälskad i!.