• sarahl

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

kan väl tilläga att hon dessutom inte ville ha betalt för boken :-0

• sarahl

Kyssen- jo man blir glad. Jag frågade flera gånger om hon verkligen inte ville ha betalt men det ville hon ej. hon skulle bara veta vad det kostar begagnat om man får tag på nån Men jag skall ändå fortsätta att leta på loppisar och second hand butiker efter flera exemplar. De kan ju vara bra att ha.

• sarahl

Smock- vilka otroligt fina jackor du gör. Ett byte kanske???

• sarahl

smock- åh vad synd. vad har du fått mönstret ifrån. Blev så superförälskad i den första du sydde.

• sarahl

någon här som sett bilder på någon som gjort en baby korg att hänga från taket, typ leandervaggan?

• sarahl

funderar på att köpa storpack med snedslå hos SoS. är det dumt, använder man så mycket. tänker till haklappar.

• sarahl

fast snedslån i storack är billigar hos stoff och stil än hos bibbi.

Kyssen skrev 2008-08-22 21:35:51 följande:
    First timer o TeDrickaren: Tack för tipsen, tyvärr har jag ingen snusnäsduk hemma heller, du har inte lust att mäta åt mig TeDrickaren? Vore supersnällt!Ang snedslå har jag köpt på storpack av Bibbi för 75kr, tokbra att ha hemma tycker jag som syr mkt haklappar. 5 meter tar ju slut på ingen tid alls!!
  • sarahl

idag var jag inne hos grannen, vi stod i trädgården och prata och så får jag se att i deras husvagnsförtält från 70 talet hänger välrdens underbaraste blommiga gardiner. funderar på att fråga om jag kan få dem mot att jag syr några andra. De använder den ändå inte och gardintyg har jag massor!

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle