• sarahl

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

här är det stiltje i sömnaden. sonen vägrar sova på kvällarna och när han väl sover oftast runt 23 tiden så är jag så trött. Så mina kvällar går åt till att klippa kläder i mängder just nu. med honom sittandes brevid. Men snart hoppas jag kunna få honom i säng tidigare och jag kan få sy lite igen.

Vad mycket fint ni alla sytt. och ytväder, jag älskar ditt tyg med troll på. kan man inte få byta till sig en bit

ha det bra allihopa.

• sarahl

någon som vet några bra och billiga kökshanddukar som lämpar sig för tygtryck?

• sarahl

åh tack för tipset om den sidan, verkade kalas rolig ju.

• sarahl

har uppdaterat min blogg med lite tyger!

• sarahl

på kupan här i stan, klipper de alla 70 tals tyger till mattrasor. jag sa faktiskt till dem idag.

• sarahl

idag har jag vågat mig på att fäga både ugglor och kaniner. Så nu har jag röda ugglor och lila kaniner på brun botten. Även gröna klöver på brun botten.

• sarahl

katta- säger bara som så att skicka efter från ovanstående länk. Det gjorde jag kanonnöjd!

• sarahl

ja då blir det svårare. Är det en vanlig eller overlock du skall ha? vanlig, kan ju komam in på kupan om du har tur. overlocker har funnits billiga på tradera, men tyvärr med ganska dålig resultat i sömnaden. Jag har en gammal singer som står, men den vill jag inte göra mig av med. Har planer på den inom en snar framtid.
    Annonsera i annonsbladet och kolla blocket kanske.

• sarahl

finns de nå bra tygbutiker i sthlm city eller i skärhomlmen?

• sarahl

måste bara fråga om hjälp. för några veckor sedan besökte jag en blogg som jag tror var en syblogg bla. Det var iallafall någon som hade på spargrisar i elefantmodell. ni vet de som bankerna hade för många år sedan. Skulle ge bort en stor som jag har här hemma. men hittar inte dit igen. Någon som varit där och vet vilken det var?

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle