• yrväder

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

Tygbutiker:
    www.stoffochstil.se
    www.gittes.se
    www.textilonnet.se
    www.jonic-textil.se (klicka i Med moms)
    www.sykompaniet.se/
    www.e-slojd.se
    www.jofotex.se
    www.tygvaruhuset.se/
    www.mg-tyger.se
    www.michas-stoffecke.de
    www.lapplisa.se/index.html Lapptäcken och färdiga paket med tyg och mönster
    www.textilboden.se Gardiner, handdukar och barntyger
    www.hantverksbodenvenditor.se Tyger för lapptäcken eller annat
    www.medsols.se/index.html Ekologiska tyger
    www.fabricshack.com/
    www.reprodepot.com/
    www.fairmonkey.se/
    www.tygpyssling.se/ säljer Hilcos tyger
    www.neanobelle.se/ säljer Hilcos tyger

Mönsterlänkar:
    www.sleepingbaby.net/jan/Baby/index.html
    www.ottobredesign.com
    www.trollunge.com

Övrigt:
    www.minanamnband.se Beställ egna namnlappar

Våra syskontrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m30770274.html
    Gamla tråden - turkos färg

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29773028.html
    Här finns tips om bra syaffärer att besöka om du har vägarna förbi! Berätta gärna om dina egna smultronställen här!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m30951802.html
    Här kan man skriva vilken/vilka symaskiner man har och lätt hitta någon att fråga om man har funderingar.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m30479667.html
    Samlad blogglista!

familjeliv.se/Forum-11-240/m25435662.html
    Bildtråd. Tyvärr kan bara plusmedlemmar lägga in bilder på sina alster här men alla kan kika och låta sig inspireras!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28462872.html Kanintygsalster. Lägg in bilder på eller länkar till det du sytt i jnydesigns kanintyg.

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29773028.html Syaffärstråden. Lägg gärna till ditt favoritställe om det inte redan finns med!

Typ etsy fast på svenska:
    www.hemmagjort.se/
    hantverksmarknad.se/

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-23 10:29
    ny blogglista

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m35507310.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-09 08:12
    sytokig.forum24.se/

• Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle
  • AMDA

Sara E skrev 2008-09-05 14:36:37 följande:

Fick hem prov på lite trikåer från mg-tyger idag.Guud vad sugen man blev på att handla nu. Tyvärr finns det inga pengar kvar denna månaden. Har köpt säng till sonen + att vi ska till ullared imorgon.Nån som har tips på en bra (och billig) overlock?Har velat haft en så länge, men ekonomin sätter tyvärr gränser Vill verkligen ha en. Är såå trött på min jäkla maskin här hemma.
    kolla blocket där kan man göra riktigt bra fynd
  • AMDA

Glömde ju skriva att jag har rockat elefanter och ponny

• Minmin

Botilda, ja, men de hade inte.

Snoddas. Gulp. Priset! Men tack, får ju ta det om det inte dyker upp något annat. Men det blir lite dyrt eftersom jag behövde kanske fyra till en och samma väska.

• lilllinda

oj så mycket ni har skrivit sedan jag kikade in igår... läser i kapp i natt på jobbet Flört om tid finnes.

Kom till att tänka på en sak när jag var i Danmark idag. En bra tygaffär är ju faktiskt stof 2000 ( www.stof2000.dk ) den påminner om stof o stil (som också är danskt) både tygmässigt o prismässigt men de har inte samma sotiment rakt av. Finns flera butiker i Köpenhamn, Helsingör o på många andra platser i Danmark + webshop. Jag handlade inte så mycket där idag, men det berodde på att barnen inte var så sugna på att vara där inne Fundersam
    Kollade lite snabbt i nya katalogen o såg att de har polarfleece med hjärtan på i 4 olika färger, bla lime/brun o fuxia/orange. Den ska jag titta närmare på vid nästa besök! Kostade typ 59 danska kr/m.

• Jalapeno

tid kostar inte bara pengar utan det går bra att betala med fingerfärg.
    ett köksbord fullt med fingerfärg köper mej en kvart till stoffostil-katalogen

• Cirrus

Mari78 m pojktriss skrev 2008-09-05 12:03:36 följande:

Oh jag blev inte överväldigad utav något ur Stoff & Stil. Hittade lite randigt jag vill ha, men det är nog allt. Hundarna gav inget habegär
    Jag hurrar inte heller över hundarna, är väldigt kräsen när det gäller mönstrat
  • Cirrus

Tyras föräldrar skrev 2008-09-05 15:33:12 följande:

tid kostar inte bara pengar utan det går bra att betala med fingerfärg.ett köksbord fullt med fingerfärg köper mej en kvart till stoffostil-katalogen
  • Bibabba
    Caeruleus skrev 2008-09-05 08:12:19 följande:
    Happy Hippo skrev 2008-09-05 06:36:46 följande:
    Oups jag var visst lite otydlig. Jag menade om det var singeljerseyn som du använt till fodret av overallen.Mimmi71 - Tack för listan. Jag satt hela kvällen igår och försökte bestämma mig vad jag skulle beställa men inte kom jag till något beslut. Det finns alldeles för mycket som jag vill ha .Tygprover lät ju toppen. Hur många tror ni dom skickar?
    Aha, då förstår jag. Jag började nästan undra om jag var extremt dålig på att förklara skillnaden mellan stretchjerseyn och mudden jag hittade i butiken. Till overallen använde jag en billig, tunnare bomullsribb som jag köpt på Stoff o Stil i deras fyndhörna (där de har 1½ m trikåbitar för 29.95 st). Jag tror att det skulle funka lika bra med en singeljersey, det viktigaste är ju att det är mjukt o gosigt för den lille bebisen.
  • AMDA
    lilllinda skrev 2008-09-05 15:25:48 följande:
    oj så mycket ni har skrivit sedan jag kikade in igår... läser i kapp i natt på jobbet  om tid finnes.Kom till att tänka på en sak när jag var i Danmark idag. En bra tygaffär är ju faktiskt stof 2000 ( www.stof2000.dk ) den påminner om stof o stil (som också är danskt) både tygmässigt o prismässigt men de har inte samma sotiment rakt av. Finns flera butiker i Köpenhamn, Helsingör o på många andra platser i Danmark + webshop. Jag handlade inte så mycket där idag, men det berodde på att barnen inte var så sugna på att vara där inne Kollade lite snabbt i nya katalogen o såg att de har polarfleece med hjärtan på i 4 olika färger, bla lime/brun o fuxia/orange. Den ska jag titta närmare på vid nästa besök! Kostade typ 59 danska kr/m.
    Men ÄR inte stof 2000 samma som SoS??
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle