Sytråden spinner vidare - Grön rulle
Behöver tipps på pojkkläder i storlek 74. Vad finns att göra förutom tröja och byxa?? Till flickor är ju variationen så mycket större.
Behöver tipps på pojkkläder i storlek 74. Vad finns att göra förutom tröja och byxa?? Till flickor är ju variationen så mycket större.
Uppdaterat med lite BillaBa
Kyssen: Vad köper du för tråd och nålar då? Så jag kan bunkra tills jag får maskinen (förhoppningsvis idag).
Mari78: Vilka snygga kallingar Vart har du hittat mönstret till dem?
Linsar: Jättefin tunika/klänning.
I morgon kommer det bli en tur till Söderköping och Jofotex för att hämta elefanter som väntar på mig.
Ni som köpt mudd därifrån hur är den? Har annars köpt från S&S så om man jämför med den.
Annat som jag bör tänka på att kolla in när jag ändå är där?
En fråga till...
Ska fålla en tröja med tvillingnål idag och har aldrig använt tvillingnål förut. Är det vanlig raksöm jag ska använda då? Kan man baka med nålen? Andra tips!!!
Baka med nålen, det kanske skulle testas det också. Kanske blir bra
Men är det vanlig raksöm som gäller med tvillingnålen?
Kyssen: Tack!! Börjar få lite kläm på maskinen nu och det är kul Har fått mins första plagg syda på den nu ikväl och ni vet var de finns
Någon som vet om/var det finns vaxduk med nyckelpigor?
Hoppas på att det finns någon framför datorn trots det fina vädret
Behöver hjälp på mått till en klänning i storlek 74. Behöver längden från axel till vad ungefär. Någon som kan hjälpa mig med det??
LumLum har sytt medeltidakläder om jag inte minns fel.
Kyssen: Tack ska du ha
Nytt i bloggen
Hur gör ni med vanligt snedslå i bomull, förtvättar ni??
Blev nämligen så besviken Hade gjort en pippiklänning med rött kantband och efter första tvätten så hade de röda färgat av sig på klänningen.