Inlägg från: HugOlle |Visa alla inlägg
  • HugOlle

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Jolly1978 skrev 2008-07-09 16:49:24 följande:
    En fråga till er som sytt haklapp med ficka. Syr ni ficka dubbelt så att vaxduk är på båda sidorna?Dessutom undrar jag var ni har hittat bra mönster? Jag har kikat på Doras och HugOlles haklappar.Nu när jag har er på "tråden", så undrar jag om ni tror att den här symaskinen är något att ha www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx
    Nä jag kör inte dubbelt. Mina mönster har jag kopierat från gamla köpta samt justerat lite eget på.

(klumpi också)
    Skulle inte köpa en symaskin från Ellos, Haléns eller IKEA. Gå till en riktig symaskinsaffär o köp en alt. begagnad där. En begagnad märkes maskin är bättre än en ny postordermaskin. Sen får man bra service o hjälp av personalen i butiken. De kan hjälpa dig hitta rätt maskin för dina behov. Går man på syfestival/mässa så brukar de ha bra priser där...
  • HugOlle
    Jolly1978 skrev 2008-07-09 19:05:58 följande:
    Tack för svaren om maskinerna.Hur är det med haklapparna?
    Skrev tidigare inlägg att jag kopierat en gammal inköpt haklapp o sen justerat efter eget behov/tycke.
  • HugOlle
    zasata skrev 2008-07-09 21:28:34 följande:
    okej. hur vet man det om man inte kan dra i tyget *helt ny på detta*
    He he ja det är inte så lätt alltid när man inte får känna på tyget. Men står det kraftig bomull så är det ett gott tecken.
  • HugOlle

stora lilla J skrev 2008-07-09 22:55:03 följande:

Aaaaah, jofotex skickade en dubblett av hela min beställning!! Alltså, allt som jag beställt tidigare, och fått i omgångar, kom nu igen - med faktura igen!! Men det kom också elefanter, som mildrade irritationen något! Men nu måste jag skicka tillbaka en massa tyger, och frakten jag åkte på för elefanterna blev ju enorm, eftersom det gick som stort paket...
    Vad beställde du?
  • HugOlle

stora lilla J skrev 2008-07-10 14:54:55 följande:

4m brun plysch, 2m gul, 1,5m randig mudd, 1,5m brun mudd, 1,5m gul mudd, 2m vit interlock o 2m orange interlock.... så rätt mycket! och så elefanterna förstås. Det irriterande är att när de skickade första gången så fick jag ljusgul plysch o mudd, inte solgul, som matchar elefanterna, men jag hade beställningar, så jag var tvungen att ta den ändå. Nu kom den solgula, och jag vill ju hellre ha den! Dessutom är den orangea interlocken typ aprikos-rosa, inte alls något jag kommer använda, o absolut inte något jag vill ha dubbelt av! Har mailat o frågat vad jag ska göra, men de har inte svarat... Dessutom bad jag om provbitar på plyschen, som inte heller följde med...
    [/citat]

Va trist! Aprikos istället för orange o ljusgul istället för solgul. Fick den solgula hem idag med elefanter o svart interlock. O den e ju verkligen superfin. Tyckte dock det var lite överpris på 139 för enfärgad interlock. Samma pris som för elefanterna

Appropå tvillingnålar..
    Köpte två stycken idag plus trikånålar. O så sumpar jag dem på tunnelbanan hem! Satans j-vlar. har ju aldrig kört med tvillingnål förut o ville ju testa o så e skiten borta! Grrr!!
  • HugOlle
    Cirrus skrev 2008-07-11 21:41:04 följande:
    Åh, låter som det går att få till många roliga varianter på det sättet. Köpte inte heller tillräckligt för att det ska vara lönt att färga in. Apropå matchande interlock, vet du vilka färger som fanns. Jag beställde och fick intrycket att det skulle finnas gul, röd och brun. Fick aldrig något eg svar på min fråga som jag ställde via mail. Nu fick jag "bara" med röd interlock i mitt paket och på fakturan stod det gul. Läste tidigare i tråden att gul inte skulle finnas...?
    Fick det här meddelandet när jag beställde elefanter...

Tack för din beställning. Intrelock har vi i färgerna röd, svart vit, oblekt och orange. Vi försöker få tag på både gul och brun men har inte det hemma just nu.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle