Inlägg från: HugOlle |Visa alla inlägg
  • HugOlle

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

HugOlle skrev 2008-07-13 13:11:58 följande:
    Nej...!
    He he det lät lite korthugget det där. Men nej det är antalet besök på huvudsidan elelr andra sidor också (skulel jag tro) som räknas. Räknaren behöver inte ligga på huvudsidan utan funkar bra i ett sidelement.
  • HugOlle
    Lallan skrev 2008-07-13 22:12:31 följande:
    Jag använder mycket mönster ur "Sy barnkläder av mjuka tyger" av Åsa Lennartsson med strl mellan 70-130cl. Har även Gynthers, Gunnars och Vassdahl men använder den förstnämnda mest.
    Tycker det är svårtt att hitta Åsa Lennartssons bok... Skulle gärna vilja ha den. Tips någon?
  • HugOlle
    Lallan skrev 2008-07-13 22:47:44 följande:
    Hittade den på tradera
    Lucky You!! snyft
  • HugOlle
    Minmin skrev 2008-07-13 23:46:25 följande:
    mitt ska förstås stå inom citattecken. Det är inte! mitt.
    Hemult?? Vet inte. Den heter Sy mjuka kläder till barn av Åsa Lennartsson... Gulle dej!
  • HugOlle
    Cirrus skrev 2008-07-14 10:52:36 följande:
    Så gjorde jag med bra resultat, vet inte vad som har rekommenderats. Vet att Aje t o m tvättade alla elefantfärger i samma tvätt då det är tryckt och inte infärgat.
    Jag tvätade allt ihop i 40 grader o sen vrmt i torkskåpet. Ser ut som nya! Gick super!
  • HugOlle
    LinSar skrev 2008-07-15 08:56:57 följande:
    Ska till Jofotex för första gången till måndan.Troligen också den enda gången.Åker förbi på semester resan.Ni har ju pratat om velouren Jonny har.Vad kostar den som är lika härlig som Hilcos?Har skrivit en lista med saker som jag ska köpa.Har ni nåt tips på nåt annat?Nåt härligt tyg som ni köper av honom
    Du får ju inte missa elefanttyget!!! Velouren kostar 129 kr metern, elefanttyget o enfärgad interlock kostar 139 kr metern. Velouen e jättefin men jag har aldrig köpt nåt från Hilcos så jag kan inte jämföra tyvärr...
  • HugOlle
    doddit skrev 2008-07-18 09:10:44 följande:
    Tänkte hoppa in och säga hej eftersom jag smygläser här rätt ofta Försöker hänga med i hela tråden men det går inte, ni skriver helt enkelt för mycket Såg att nån frågade om singoalla. Jag har använt ett mönster på en singoalla-blus blus från ottobre 1/2007 och förlängt till en klänning. Annars finns det här: indietutes.blogspot.com/2007/07/peasant-blous...
    Tjenare!!
    Kul att se dig här! Visst e det kul att va 2-barns morsa! Allt väl? Kul att du också syr..
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle