Inlägg från: HugOlle |Visa alla inlägg
  • HugOlle

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Har rockat min första elefant... Voi voi säger jag bara. Trots Yrväders superba mönster var det lite knepigt att få ihop en body...

• HugOlle
    Pillan81 skrev 2008-08-07 10:48:48 följande:
    HugOlle: Super. Cool
    Tack!
    Det är min duktige bror som gjort det. Själva loggan är tt H och ett O ihop med ett bebisanskite i O:et. har beställt namnlapapr från Minanmnband också. Ska bli sååå kul med egna lappar. Dyra dock. 4 kr st. Men det kunde ha varit värre he he. De var verkligen supersnabba på att svara på minanamnband. Impad av så snabb respons i semestertider.
  • HugOlle

Hörrni hjälp mig.... (går ner på knä)... Har svårt att välja tyg till kappa jag ska sy i slutet av augusti. Kolla bloggen o hjälp mig snälla!!

• HugOlle

Stratus
    Hade jag haft en tjej så hade hon nog oxå haft för många klänningar...he he. De är ju så kul att sy
    MEn nu har man begåvats med två killar så då får man bita i det "sura" äpplet o sy killkläder. Typ byxor o tröjor o tröjor o byxor. Försökte piffa till det idag med att sy två par retrobrallor till Olle. Men de blev för små till min lille tjockis. Kan bero på att jag sydde ett trikå-byxe mönster i vanlig bomulsstyg (påslakan). Får lägga åt sidan till nån kommande mindre bebbe o sy modell större men med tajtare mudd i midjan... Ja ja så är det...trial and error..

Nån här inne som ska på kapphelgen hos Babushkadockan den sista helgen i augusti? Bara nyfiken..

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle