• AMDA

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Liten fråga ska sy från boken sy av mjuka tyger för första gången.
    Min son har 104 i köpe kläder men när jag ska klippa ut byxor enligt boken så har han strl 120!!!
    Stämmer detta

• AMDA
    Mazzy skrev 2008-08-21 10:08:58 följande:
    Åååååh! Nu har jag surfat runt och tittat på (och suktat efter)allt fint ni gjort igen! Ni är superduktiga allihop! Och vaddå inte tid???? Jag tycker ni är galet produktiva! :)
    Vaddå tid finns det nått sånt????? Jag går in i mitt syrum sen försvinner verkligheten haha tur att man har en gubbe som förstår sig på mig
  • AMDA
    AMDA skrev 2008-08-21 10:58:40 följande:
    Liten fråga ska sy från boken sy av mjuka tyger för första gången.Min son har 104 i köpe kläder men när jag ska klippa ut byxor enligt boken så har han strl 120!!!Stämmer detta
    Puffar lite och frågar om det är så med allas deras storlekar??
  • AMDA
    Botilda skrev 2008-08-21 13:31:57 följande:
    AMDA, menar du Lennartssons bok? Jag sydde en tröja till Sprallin (som nog har 98-104 i köpekläder nu) efter den boken. Jag sydde efter måttabellen och det blev bra. Men det kändes aningen märkligt att tröjan skulle vara storlek 80 på bredden och 120 på längden; ärmarna 110. Så mitt råd är att följa måttabellerna i alla mönster, det verkar som att alla mäter olika.
    Oki för längden på byxorna stämda på strl 120 och måttet i midjan var strl 100 det var därför jag tyckte det var så konstigt för sonen drar en 104 i köpekläder rakt av perfekt i både midjan o längden...kan ju bli svårt att använda den boken till barn man inte har chans att mäta då ju

Förresten ang boken jag har den med rosa framsida såg på tradera nu att det även finns än med gul framsida...nån som vet om det är samma mönster i dom eller det är helt olika??
  • AMDA

Nu har jag rockat igen...gissa om jag är bäst just nu i sonens ögon

• AMDA
    lilllinda skrev 2008-08-22 21:31:11 följande:
    Fina kläder du syr, fastnade spec för hoodien med stjärnor.
    Åå tack ändå är det ju bara en prototyp än haha...
    Kom och tänka på det härom dan...mina barn brukar få prototyp kläderna som jag gör för att testa mönstret och se om jag får det som jag vill...betyder det att jag inte bryr mig om vad de har på sig på samma vis som en som köper kläder i affären till sina barn??
    Fick en konstig kommentar om detta nämligen :-S
  • AMDA
    Tokern skrev 2008-08-23 06:42:52 följande:
    AMDA, Jag var inne och kollade på din sysida och hjälp var grym du är! Blev lite sugen att sy haklappar, vad säger ni tyg eller plastduk? Något annat jag måste tänka på innan jag sätter igång?
    Å tack vad glad jag blir när du säger så..
    Menar du vanliga haklappar som ska användas till maten så använd plastduk om det är dreggelhaklappar skulle jag välja tyg.
  • AMDA
    GOBLIgobli skrev 2008-08-22 23:54:57 följande:
    Uottt?!!?
    Japp det var en vi träffade på stan som sa:
    Vaddå får dina barn gå i prototyper???
    Tonfallet hon hade var väldigt negativt det var då jag började undra.
    Själv tycker jag inte det är så att jag bryr mig mindre snarare tvärt om då jag vill få fram kläder jag är nöjd med.
  • AMDA
    GOBLIgobli skrev 2008-08-23 18:13:20 följande:
    Men herregud att det finns folk till allt!! Låter nästan som om hon inte vet vad en prototyp är.
    Har inboxat dig om en sak
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle