• SStina

    Hur dämpar man bäst röda toner i håret? svar snälla

    Antingen gör du en färgning med en kall ton då typ askblond eller pärl...eller så går du på slingor då mycket slingor...för det kommer bli väldigt effektfullt med din tidigare rödton....


    Vi har fått två underverk genom IVF en pojke född 9401 och en flicka född 0710
  • SStina

    Men kan du inte andvända färgat shampo som frisörerna säljer om du inte vill färga eller slinga....


    Vi har fått två underverk genom IVF en pojke född 9401 och en flicka född 0710
  • SStina
    FörvånadKlipp av dej allt i stället och börja om....nej kanske lite drastiskt...men varför inte....håret kommer bli extremt dåligt skick av all färgning/slinning om du redan oxå gjort en avfärgning.....risk att håret går av.....
    Vi har fått två underverk genom IVF en pojke född 9401 och en flicka född 0710
  • SStina
    sandras81 skrev 2008-06-16 21:54:56 följande:
    Jo fast de tror inte frissan. Hon vill börja försiktigt.Är de ingen som har låtit håret växa ut o börjat om?
    Jag har börjat om massor med ggr....har jobbat på hårsalong med kundkontakt/kosmetik osv...så jag var salongens provdocka kan man säga....Förvånad
    Vi har fått två underverk genom IVF en pojke född 9401 och en flicka född 0710
  • SStina

    Sandras81...hur går dina tankar och funderingar.....om du tycker att den toningen som din frisör gjorde på dej går ur snabbt..be henne göra en Shades-toning(Redkens)eller som man kallar i slangutryck "slaskfärg/toning"...alltså det är en blandning mellan intensiv toning/svag färgning....alltså färgen är utspädd kan man säga....den håller i ca 40-70tvättar ungefär....Ett tips i alla fall...betydligt snällare mot håret...


    Vi har fått två underverk genom IVF en pojke född 9401 och en flicka född 0710
  • SStina

    Om du bleker och bleker och åter bleker för att få bort ev röda toner då har du garanterat ett hår som det snart inte går att dra en kam igenomFörvånadoch blir som tuggummi när det är blött....då blir det en massa intensivinpackningar.....om så blir faller köp Redkens produkter säger jag...lycka till.


    Vi har fått två underverk genom IVF en pojke född 9401 och en flicka född 0710
  • SStina

    Färga håret i en mycket ljus brun ton och sedan bleker du mycket slingor efter det....


    Vi har fått två underverk genom IVF en pojke född 9401 och en flicka född 0710
  • SStina

    Nej gå du till din frisör så fixar hon det.....det kommer inte att slå igenom....en kall ljusbrun ton...sedan extremt massa slingor på det sedan...då kommer du inte kunna se någon röd ton

    Du har ingen bild på ditt hår ...skulle vilja se färgen du har nu....men förstår om du inte vill lägga ut någon bild...


    Vi har fått två underverk genom IVF en pojke född 9401 och en flicka född 0710
  • SStina

    Har dessvärre inte kanal femFlört


    Vi har fått två underverk genom IVF en pojke född 9401 och en flicka född 0710
  • SStina

    Om jag har sett rätt person ...då verkar det som du fortfarande är mörkbrun med rött


    Vi har fått två underverk genom IVF en pojke född 9401 och en flicka född 0710
  • SStina

    Japp då vet jag vem du menar......gå till en skicklig frisör.....hon/han vet precis vad som behövs göras med ditt hår för att få den färg du önskar.....de kan sin sak....Lycka till....


    Vi har fått två underverk genom IVF en pojke född 9401 och en flicka född 0710
  • SStina

    Jag tycker om brunt med rött i ...skitsnyggt..jag är en sådan som gillat alla hårfärger och har alltid ny hårfärg....kul att prova sig fram.....om det är den hårfärg du har på dopkorten så tycker jag att du är skitsnygg i håret till ditt ansikte oxå....men du ska ju trivas oxå...Flört


    Vi har fått två underverk genom IVF en pojke född 9401 och en flicka född 0710
  • SStina

    Mörkbrun har jag varit som mörkast och då gott direkt till blondin...min frisör är superduktig...Hon har mixat fram till superresultat....då kanske inte på en färgning utan kanske ett par färgningar....


    Vi har fått två underverk genom IVF en pojke född 9401 och en flicka född 0710
  • SStina

    Ja absolut...Flört


    Då min frisör gjort mej ljus från mörkbrun så har hon andvänt ljusfärgning inte blekning...


    Majirel tror jag att märket hette ....askblond   för att bort rött på en gång


    Vi har fått två underverk genom IVF en pojke född 9401 och en flicka född 0710
  • SStina

    Det är Loreal som är tillverkarna och färgprodukten/serien heter då Majirel...finns i så extremt många färger/nyanser...och en skicklig frisör kan blanda fram så fina färger med flera olika färgnr...


    Vi har fått två underverk genom IVF en pojke född 9401 och en flicka född 0710
  • SStina

    På vänster sida trycker du på Färg och uppljusning.....

    Du kan ju färga håret ljusare i ljusa nyanser med Majifärgerna...medans blekning bryter ner piggmenten till en ljus färg färglös nyans om du förstår vad jag menar..


    Vi har fått två underverk genom IVF en pojke född 9401 och en flicka född 0710
Svar på tråden Hur dämpar man bäst röda toner i håret? svar snälla