• Melker 2007

Blodkorv/blodpudding?

Helt enkelt.. Vad är det för skillnad?
    Är det bara namnet, eller är det formen på den?
    Eller smakar det helt olika??
    Jag kom å tänka på detta igår, men har ingen aning vad skillanden är!!

• Svar på tråden Blodkorv/blodpudding?
  • ludenben

formen bara tror jag...

• Melker 2007

Ja jag tror det med..
    Nån annan??

• ludenben

Jag har käkat blodkorv med russin i, det har jag aldrig sett i puddingen.

• Melker 2007

Nej, det har jag aldrig sett heller..

• Tieo

Kryddningen skiljer sig åt något. Men sen beror ju också allt på vad för recept man har på blodkorv/blodpudding

• Trynträ

Blodkorv är ju nåt helt annat. Det har ju typ grynkonsistens. Åt det när jag var i Spanien. Rätt ok ändå. Jag gillar blodpudding också men det ska vara Gea's.

• Melker 2007

Okej, lite svar som gav en mer info Man kan bli förvirrad

• isisisis

De säger blodpudding i Stockholm och blodkorv i Skåne.

Har bott på bägge ställena.

Ibland är det bitar i,det kanske är russindelar,vet inte...

Men de smakar i stort sett likadant.

Blodkorven brukar vara pressad i rund form ,medans blodpuddingen är pressad i "halv" korv.Delad.

• Melker 2007
    isisisis skrev 2008-06-17 18:15:01 följande:
    De säger blodpudding i Stockholm och blodkorv i Skåne.Har bott på bägge ställena.Ibland är det bitar i,det kanske är russindelar,vet inte...Men de smakar i stort sett likadant.Blodkorven brukar vara pressad i rund form ,medans blodpuddingen är pressad i "halv" korv.Delad.
    Just så har jag med fattat det som, men det enda är att jag pratade med min kompis som är från skåne och hon säger blodkorv som du säger. men jag bor i småland och säger blodpudding, jaja, det är olika vad man är uppväxt mer.
    Hon äter en rund korv å jag äter den halva..
  • Tieo

Jag har gjort både blodpudding och blodkorv själv. Det är olika recept, vilket ger lite olika konsistens och smak. Blodkorven är lite mer "seg" och "krämig" medans blodpuddingen är mer "fast" och "torr". Blodkorven äts med smör och ev. lite sylt. Blodpudding äts med sylt och ev bacon. Så har iaf jag lärt mig

Svar på tråden Blodkorv/blodpudding?