• Svar på tråden Spermadonator
  • Barbabok

    Vad roligt att få höra vad en donator säger Hoppas "min" är lika trevlig och vettig!


    Det är i motvind som drakarna flyger
  • mrs coon

    Ja visst är det..

    Jag måste höra om "vår" donator också har fått skriva ett sånt brev om sig själv..

  • magasin

    Jag tycker han verkar inskränkt med sin sin syn på ensamstående och lesbiskas föräldraskap.
    Helmossig och vi pratar 2008 och inte 1950!

  • åra

    Gud, så präktig! Jaja, han verkar ju ha tänkt igenom hur han vill ha det i alla fall. Kan man ju inte klaga på åtminstone.

  • 1111111
    magasin skrev 2008-06-22 07:56:04 följande:
    Jag tycker han verkar inskränkt med sin sin syn på ensamstående och lesbiskas föräldraskap.Helmossig och vi pratar 2008 och inte 1950!
    Jag är förvånad. Jag trodde inte ens det var tillåtet att välja bort att donera till lesbiska.
  • soderblondie

    hmm...han kan ju inte veta om paret han donerar till separerar ett år eller så efter barnet föds. Och han motsäger sig själv lite i det att han säger att lämnar man sperma så har man lämnat. Då borde han väl inte bry sig om det är ett lesbiskt par som får sperman.... ja, ja det är ju iaf bra att han donerar alls. tyvärr e det ju inte så många i Sverige som vill det eftersom man just inte får va anonym. därav den långa väntetiden.

    och vi ensamstående är förpassade utomlands...:(

  • Gaytjej

    Fast hade sjukhusen ansträngt sig lite mer för att få tag på donatorer än vad de i allmänhet gör så tror jag att de hade fått ihop till fler ganska så snabbt. I stort sett de enda annonserna jag har sett som efterlyser flera donatorer är de planscher som sitter på kliniken där jag insemineras samt banners på deras hemsida. Jag såg t ex aldrig ett enda anslag om detta på högskolan jag gick på i 5,5 år.

    Hade fler sjukhus än universitetssjukhusen tillåtits använda donatorssperma så tror jag också att donatorerna blivit fler. Min gissning är att det bara är folk i just den staden där universitetssjukhuset ligger som går och donerar då det krävs flera besök innan det är klart.

  • Gaytjej

    Håller förresten med de ovan som tyckte killen verkade inskränkt - nu delar ju visserligen inte spermierna hans människosyn, men jag tycker ändå det är skönt att jag inte kommer använda just hans..

  • Solkattan

    Gaytjej:
    Visst verkar det vara för få som donerar sperma...
    Undra vad "problemet" egentligen är?
    Jag tror du är sjukhusen som "bromsar"... det finns nog killar som är villiga men att det är resurserna att genomföra de rigorösa testerna för att godkänna killarna/sperman som gör att det blir stopp...
    Det finns nog för ont om pengar i vården... :(.
    //Solkatta

  • snöstjärna71
    magasin skrev 2008-06-22 07:56:04 följande:
    Jag tycker han verkar inskränkt med sin sin syn på ensamstående och lesbiskas föräldraskap.Helmossig och vi pratar 2008 och inte 1950!
    Fast alltså det är ju inte bara nåt allmänt tyckande från hans sida som gör att han inte donerar till lesbiska par. Han har ju egna erfarenheter av att inte ha nån (närvarande) pappa, tycker det har varit en negativ erfarenhet och vill inte "sätta ett barn till världen" som inte heller kommer att ha den där pappan han själv saknade.

    Nu tror jag att både lesbiska och ensamstående som medvetet skaffar barn utan att det finns en man med i bilden verkligen jobbar på att det ska finnas manliga förebilder för barnet och rent generellt har ett helt annat förhållningssätt till avsaknaden av en pappa i huset än den kvinna som blivit lämnad av en man hon trodde skulle vara en delaktig far. Men manliga förebilder till trots, nån pappa kommer barnen inte att få. En pappa fyller ju en helt annan funktion än en manlig förebild. Vad barnen själva tycker om saken får vi väl veta när de vuxit upp, nu kan man ju bara ha teorier.

    Hursomhelst, om han bara donerar till heteropar kommer ju homoparen ändå fram fortare i köerna eftersom ett antal heteropar försvinner därifrån tack vare honom.
Svar på tråden Spermadonator