• B Rus

Tampong

Idag fick jag min mens för första gången och stoppade glatt in en tampong som jag brukar. Den bara fösvann, fast det var största storleken. Jag visste liksom inte riktigt vart jag skulle göra av den, lilla skrubben hade byggts om till balsal och jag höll på att gå vilse... Dessutom blöder jag hur mycket som helst och vet inte riktigt hur jag ska känna mej säker. Hur har ni upplevt detta?

Stolt och lycklig mamma
  • Svar på tråden Tampong
  • milla2

min bm rådde mig till att inte använda tampong de första gångerna jag hade mens efter förlossningen blödde hur mycket som helst så det var jobbigt..

• Trasan0606

Du är kul du.... Frågor som de flesta tänker på men inte vill fråga. Själv har jag inte fått tillbaka den tråkiga mensen men jag lär väl vara lika förvirrad som du så jag ska spara den här baguettråden!

• livetärgött

haha! Hörde en komiker för några år sen som jämförde första gången med tampong som att "slänga in en apk-limpa på Ullevi"!

• B Rus
    livetärgött skrev 2008-06-19 20:04:18 följande:
    haha! Hörde en komiker för några år sen som jämförde första gången med tampong som att "slänga in en apk-limpa på Ullevi"!
    HA HA HA HA HA!!!
    milla2 skrev 2008-06-19 18:32:09 följande:
    min bm rådde mig till att inte använda tampong de första gångerna jag hade mens efter förlossningen blödde hur mycket som helst så det var jobbigt..
    Ok, minns du varför? Kanske infektionsrisk? Fortsatte du att ha riklig mens efter de första menserna?
    Stolt och lycklig mamma
  • ceciliaa

Jag fick inte ens in en tampong första gången jag fick min mens tillbaka, det bara sved Men blödde ja...väldigt mycket och jag blev faktiskt väldigt sjuk oxå...konstigt.

• B Rus
    ceciliaa skrev 2008-06-19 21:13:11 följande:
    Jag fick inte ens in en tampong första gången jag fick min mens tillbaka, det bara sved Men blödde ja...väldigt mycket och jag blev faktiskt väldigt sjuk oxå...konstigt.
    kanske slemhinnorna var sköra och det blev ett sår?
    Stolt och lycklig mamma
  • Vintersjäl

Haha, vad roliga liknelser ni alla gör

Jag hade likadant första gångerna, det kändes som om den försvann men ändå var den halvvägs ut efter ett tag. Det tog bara någon månad (alltså nästa mens) och sen funkade det helt okej!

• Muminlina

Å vad skönt att läsa att det inte bara är JAG!!! Detta är nu min 4e mens sen förlossningen, men nu denna gång har jag blött i 14 dar snart, o tampongen vill inte vara kvar känns det som... Efter ett par race upp o ner i trappan häromdan var jag tvungen att justera åbäket... Blä! Ska genast ta o fixa fram en baguette ur frysen - måste nog tina lite först...

Annars - vad tror ni om en såndär menskopp nu när man verkar ha ett
    svart hål inbyggt?

• B Rus
    Muminlina skrev 2008-06-20 21:30:51 följande:
    Å vad skönt att läsa att det inte bara är JAG!!! Detta är nu min 4e mens sen förlossningen, men nu denna gång har jag blött i 14 dar snart, o tampongen vill inte vara kvar känns det som... Efter ett par race upp o ner i trappan häromdan var jag tvungen att justera åbäket... Blä! Ska genast ta o fixa fram en baguette ur frysen - måste nog tina lite först... Annars - vad tror ni om en såndär menskopp nu när man verkar ha ettsvart hål inbyggt?
    Menskopp? Hur funkar det?
    Stolt och lycklig mamma
  • Muminlina

En menskopp är et grej i plast/silikon/gummi eller dyl (är inte så påläst) som man återanvänder, tar ut o tömmer... Nu när jag skriver det låter det ganska äckligt, men jag tycker ändå det verkar smart, och bra för både miljön o ekonomin
    Här kan man gå in o kolla:
    www.menskoppen.se

Svar på tråden Tampong