• B Rus

Tampong

Idag fick jag min mens för första gången och stoppade glatt in en tampong som jag brukar. Den bara fösvann, fast det var största storleken. Jag visste liksom inte riktigt vart jag skulle göra av den, lilla skrubben hade byggts om till balsal och jag höll på att gå vilse... Dessutom blöder jag hur mycket som helst och vet inte riktigt hur jag ska känna mej säker. Hur har ni upplevt detta?

Stolt och lycklig mamma
  • Svar på tråden Tampong
  • Muminlina

Hej igen på er!
    Kan nu lägga mig till skaran Menskoppsanvändare Har haft min i en vecka nu och det är bara såååå bra!!! När man satt in den så märks den inte alls och man tar bara ut den morgon o kväll - man märker ju knappt att man har mens!!! Helt fantastiskt! (Speciellt med tanke på att jag hade mens 3 veckor, uppehåll en vecka o nu har haft det ytterligare en vecka - bläää!)
    Första gångerna kändes det lite bökigt, men nu är det jättesmidigt. Rekommenderas varmt till alla er som tycker att tampongen nu känns besvärlig att använda
    Jag köpte min på menskopp.se/shop/ och valde Diva Cup som man får pengarna tillbaka på i 3 månader om man inte gillar den.
    288 kr med frakten - hur många tamponger blir det tro???
    Lycka till o beställ nu

• Me o Mike

hoho nu har jag faktiskt beställt en sån efetr att ha läst ditt inlägg!

• Me o Mike

jag har ju alltid varit så äcklad av den.. Låter så äckligt.. Men nä ska testa innan jag yttrar mig.

• Muminlina

Jag förstår vad du menar, har tänkt likadant, men det är inte så farligt. Nu har jag inte haft speciellt mycket i koppen nån gång, mest lite på botten, o jag tömmer ju den direkt i toastolen så...
    Sambon är dock råäcklad av den, men jag har lovat att han ska slippa den

• Me o Mike

haha ja jag berättade för min sambo om den idag och han höll på att kräkas!!

MENSBLOOOOOD! I en KOPP!!!!! Fy fan sa han..

Muminlina skrev 2008-07-13 18:01:14 följande:
    Jag förstår vad du menar, har tänkt likadant, men det är inte så farligt. Nu har jag inte haft speciellt mycket i koppen nån gång, mest lite på botten, o jag tömmer ju den direkt i toastolen så... Sambon är dock råäcklad av den, men jag har lovat att han ska slippa den
  • Muminlina
    Känner igen det, jag tvingade honom att känna på den när den låg nyuppackad (alltså helt oanvänd!) på bordet, han var inte så imponerad
    Däremot är han väldigt glad för min skull, att jag inte tycker det är jobbigt med tampongerna längre, för det är ju helt knäckande att det det känns som de ska åka ut typ... Men - jag kör 100 knip om dagen nu, det ska väl ge resultat så småningom
  • Me o Mike

jag fattade inte riktigt först vilken stl man skulle ta.. Men jag tog iaf 1.an!

haha nu vet du det också..

• B Rus
    Muminlina skrev 2008-07-13 18:19:44 följande:
    Känner igen det, jag tvingade honom att känna på den när den låg nyuppackad (alltså helt oanvänd!) på bordet, han var inte så imponerad Däremot är han väldigt glad för min skull, att jag inte tycker det är jobbigt med tampongerna längre, för det är ju helt knäckande att det det känns som de ska åka ut typ... Men - jag kör 100 knip om dagen nu, det ska väl ge resultat så småningom
    100 om dagen... jag är jäkligt imponerad! På nåt vis lyckas jag glöma bort just knipövningarna, med lite tur kommer jag ihåg 1-2 gånger a´ 10 knip. Generad
    Tips på hur man ska få ihop fler knip?
    ~ Stolt och lycklig mamma till Tim 080321~
  • pajas01

en fråga ni som använder koppen..

de skalvpar aldrig över? kan man bada med den? håller den så att de inte läcker ur.. och när man tar ur den så ah de blir inte ett spalsch?? hehe/inbiten tamponganvändare =)

• pajas01

en fråga till.. har irritar runt men vet inte riktigt vilken st jag ska ha,.. är 22 år fött vaginalt har kopparsprial men blöder som innan jag fick barn (inte något överdrivet.) så vad skulle ni välja för st?

• Me o Mike

har man fött vaginalt skulle man visst ta 2:an förstod jag det som.. Och snittare (jag) 1:an.

• Me o Mike

fan jag får verkligen inte ordning på den jäkla menskoppen!!!!! MORR!!

• B Rus

*väntar med spänning på nästa mens*

~ Stolt mamma till Tim 080321~
  • Muminlina

Hur går det Zack o Bella?? Jag har haft lite trubbel nu i veckan oxå, men jag har varit för stressad tror jag. Jag bytte då "ihop rullning" till den där kanten inte ligger platt utan mer inskjutet. (guuud vilken dålig förklaring - fattade du nått???)
    Det funkar varje gång för mig iaf.
    Börjar ju bli less på att ha mens, (6 veckor nu med 1 v uppehåll efter 3 v )men det är ändå såååå mycket bättre med kopp

• milla2

hej ny här hur funkar den koppen hur sätter man in den?

• Me o Mike

Nä jag fick aldrig ordning på den.. O nu e mensen slut! Får la testa nästa månad igen..

• B Rus

Det är nog bra att träna på att sätta in, ta ut och gå med koppen när man inte blöder, för att undvika splatter sen...

~ Stolt mamma till Tim 080321~
Svar på tråden Tampong