• B Rus

Tampong

Idag fick jag min mens för första gången och stoppade glatt in en tampong som jag brukar. Den bara fösvann, fast det var största storleken. Jag visste liksom inte riktigt vart jag skulle göra av den, lilla skrubben hade byggts om till balsal och jag höll på att gå vilse... Dessutom blöder jag hur mycket som helst och vet inte riktigt hur jag ska känna mej säker. Hur har ni upplevt detta?

Stolt och lycklig mamma
  • Svar på tråden Tampong
  • Papayia

En menskopp..opp opp opp i bemudatriangeln

Ok, nu ska jag ge mig

Mamma till Alex
  • saris

Det har gått snart 5 mån sen förlossningen och jag kan fortfarande inte ha tampong :( och jag som hatar bindor. Tampongen liksom glider ur hela tiden trots att jag provat olika storlekar.

Nigarafalll hade jag de 2 första gångerna men nu är det som innan jag blev gravid.

• B Rus
    saris skrev 2008-06-21 16:53:28 följande:
    Det har gått snart 5 mån sen förlossningen och jag kan fortfarande inte ha tampong :( och jag som hatar bindor. Tampongen liksom glider ur hela tiden trots att jag provat olika storlekar. Nigarafalll hade jag de 2 första gångerna men nu är det som innan jag blev gravid.
    Skönt att syndafloden ger sig iaf...
    Muminlina skrev 2008-06-21 13:14:54 följande:
    En menskopp är et grej i plast/silikon/gummi eller dyl (är inte så påläst) som man återanvänder, tar ut o tömmer... Nu när jag skriver det låter det ganska äckligt, men jag tycker ändå det verkar smart, och bra för både miljön o ekonomin Här kan man gå in o kolla:www.menskoppen.se
    Uäää! Men säkert bra för miljön. Det kan väl iof inte bli slabbigare än det redan är...
    Stolt och lycklig mamma
  • Muminlina

Saris: Det där glidandet känner jag igen Men idag så hade jag bara normal-storleken kvar, har använt superplus nu ett tag, o den mindre satt kvar bättre tycker jag. Visst får man byta oftare men skönt ändå.

Vintersjäl skrev ju att det blev bättre sen men just nu undrar jag:
    Kommer vi nånsin bli som vi var därnere????

• världens bästa mamma

Binda är bäst

• challan82

Jag har märkt att tampongen åker ut......har bara haft mens 2 gånger sedan förlossningen....har även märkt att man tar in vatten när man är på badhuset....mindre trevligt...så numera badar jag med tampong även om jag inte har mens...

• B Rus
    challan82 skrev 2008-06-21 19:02:28 följande:
    Jag har märkt att tampongen åker ut......har bara haft mens 2 gånger sedan förlossningen....har även märkt att man tar in vatten när man är på badhuset....mindre trevligt...så numera badar jag med tampong även om jag inte har mens...
    Men suger inte tampongen bara in mer vatten?
    Stolt och lycklig mamma
  • B Rus
    Muminlina skrev 2008-06-21 18:54:51 följande:
    Saris: Det där glidandet känner jag igen Men idag så hade jag bara normal-storleken kvar, har använt superplus nu ett tag, o den mindre satt kvar bättre tycker jag. Visst får man byta oftare men skönt ändå. Vintersjäl skrev ju att det blev bättre sen men just nu undrar jag:Kommer vi nånsin bli som vi var därnere????
    Låt oss ta reda på saken: jag gör en omröstningsfråga så får vi se!
    Stolt och lycklig mamma
Svar på tråden Tampong