• Dancia

Unga Mammor/Gravida i skåne

Hejsan!
    Jag är en ung mamma på 19 snart 20 år.

Jag fick en son för 12 veckor sen den 30 mars och skulle gärna vilja prata med andra unga mammor/gravida i skåne, och kanske få möjlighet att träffas på fika m.m.

Var bor du och när väntar du/fick du barn?

Andra runt om Skåne är också välkomna

• Svar på tråden Unga Mammor/Gravida i skåne
  • Nymphoria

Dancing_Sunrise, Colin föddes 30 Mars (Skånes Fagerhult)
    Theos moster:BF 17 Oktober, Kristianstad
    Nymphoria: BF 28 September, Tomelilla

• Nymphoria

Dancing Sunrise skrev 2008-06-22 15:42:11 följande:

Hur mår ni som är gravida?
    Jag mår bra, tror jag, svårt att jämföra med något när det är första barnet . Inget illamående och det är skönt, men däremot nästan konstant värk i kroppen och magen. Värken i magen brukar tillta när jag är ute och går och det kan göra hemskt ont, men jag antar att det är fullt normalt, växtvärk och så.
  • Dancia

Ja det är det ju
    Vad skönt att slippa illamående iaf, jag mådde illa nästan hela graviditeten, hade hyperemesis ända fram till v.25.
    Hade också sån konstant värk i magen och bäckenet, foglossning sa min barnmorska att det var, och även växtvärk.

Nymphoria skrev 2008-06-22 15:44:29 följande:
    Dancing Sunrise skrev 2008-06-22 15:42:11 följande:
    Jag mår bra, tror jag, svårt att jämföra med något när det är första barnet . Inget illamående och det är skönt, men däremot nästan konstant värk i kroppen och magen. Värken i magen brukar tillta när jag är ute och går och det kan göra hemskt ont, men jag antar att det är fullt normalt, växtvärk och så.
  • Nymphoria

Hoppas att det inte är foglossning för min del. Låter jobbigt. Gör inte det ont i ryggen också?

Dancing Sunrise skrev 2008-06-22 15:50:25 följande:

Vet ni vad det ska bli för kön?
    Vi ska ha en påg!
  • Dancia

Jo jag hade ont i ryggen också, men foglossning kan göra ont på olika sätt, men det är inte säkert att det är foglossning för din del, det märker du sen isf

Vad roligt Jag visste ckså att vi väntade en pojke.

Nymphoria skrev 2008-06-22 15:51:32 följande:
    Hoppas att det inte är foglossning för min del. Låter jobbigt. Gör inte det ont i ryggen också?Dancing Sunrise skrev 2008-06-22 15:50:25 följande:
    Vi ska ha en påg!
  • Dancia

Puffar lite, det finns väl fler gravida/mammor här i skåne?

• Dancia

Dancing_Sunrise, Colin föddes 30 Mars (Skånes Fagerhult)
    Theos moster: BF 17 Oktober, (Kristianstad)
    Nymphoria: BF 28 September, (Tomelilla)

• Älskade Moa

Jag mådde illa i början, kan göra de vissa mornar nu oxå. Har ont i ryggen, foglossning, inte als skoj. Men ändå tycker jag det är så underbart att va gravid!
    Vi ska inte ta reda på vad som bor i magen, det får bli en överraskning!

*Såra mig hellre med en sanning än göra mig lycklig med en lögn*
Svar på tråden Unga Mammor/Gravida i skåne