• Dancia

Unga Mammor/Gravida i skåne

Hejsan!
    Jag är en ung mamma på 19 snart 20 år.

Jag fick en son för 12 veckor sen den 30 mars och skulle gärna vilja prata med andra unga mammor/gravida i skåne, och kanske få möjlighet att träffas på fika m.m.

Var bor du och när väntar du/fick du barn?

Andra runt om Skåne är också välkomna

• Svar på tråden Unga Mammor/Gravida i skåne
  • Dancia

Theos Moster skrev 2008-06-22 17:21:11 följande:

Jag mådde illa i början, kan göra de vissa mornar nu oxå. Har ont i ryggen, foglossning, inte als skoj. Men ändå tycker jag det är så underbart att va gravid! Vi ska inte ta reda på vad som bor i magen, det får bli en överraskning!
    vad bra :)
    spännande att se vad det blir!
  • Nymphoria

Jag trodde bergsäkert att det var en tös, jag "önskade" att det var en tös, därför var det viktigt för mig att kolla könet och det var tur för oj vad "besviken" jag blev när alla mina prinsessrosa drömmar gick i kras och så såligt samvete jag hade för att jag kände så. Sen tog det en vecka eller två att smälta det och sen var jag lika lycklig ändå. Jag skulle ju få en påg! Tänk vilken chock det hade blivit om jag varit så säker på en tös och ut hade det kommit en påg, hade kanske inte alls funkat att ta till sig bebisen. Då var det bättre att "vänja" sig vid tanken och bli glad igen.

Nu kan jag inte vänta tills pågen kommer så jag får gosa och mysa och allt!

• MsBeauty

Jag är 20 år och har en son på 5 månader, som föddes i grav. vecka 24. Bor i Helsingborg.

• Nymphoria
    MsBeauty skrev 2008-06-22 22:15:26 följande:
    Jag är 20 år och har en son på 5 månader, som föddes i grav. vecka 24. Bor i Helsingborg.
    Oj, så tidigt? Hur är det med er nu?
  • Lionda

Kikar in och säger hej till alla unga mammor!
    Fick själv min son när jag var 21 år och ensamstående till på köpet.

Vet att det kan vara kämpigt på många sätt och vis, men även att man kan om man vill!

• Nymphoria

Det måste ju finnas fler unga mammor/gravida i skåne?

*puff*

• Styx

Hej Har en son som föddes 19 mars. 2 veckor över tiden =( Bor i Sjöbo =)

• Nymphoria
    Styx skrev 2008-06-22 23:41:56 följande:
    Hej Har en son som föddes 19 mars. 2 veckor över tiden =( Bor i Sjöbo =)
    Grattis!

Du bor ju inte så långt från mig, trodde nästan att jag var den enda unga mamman/gravida här nere
  • JeesicaS

Hejsan!
    Jag är 18 och har en dotter som är 19 månader.
    Vi bor i lilla bjuv utanför helsingborg.

• Dancia

Ja, då var det ju bra att du tog reda på det, så du kunde vänja dig .
    Och precis som du säger, även om man har en önskan om vad det ska bli, så blir man ju glad ändå vad det än blir

Nymphoria skrev 2008-06-22 22:06:53 följande:
    Jag trodde bergsäkert att det var en tös, jag "önskade" att det var en tös, därför var det viktigt för mig att kolla könet och det var tur för oj vad "besviken" jag blev när alla mina prinsessrosa drömmar gick i kras och så såligt samvete jag hade för att jag kände så. Sen tog det en vecka eller två att smälta det och sen var jag lika lycklig ändå. Jag skulle ju få en påg! Tänk vilken chock det hade blivit om jag varit så säker på en tös och ut hade det kommit en påg, hade kanske inte alls funkat att ta till sig bebisen. Då var det bättre att "vänja" sig vid tanken och bli glad igen. Nu kan jag inte vänta tills pågen kommer så jag får gosa och mysa och allt!
Svar på tråden Unga Mammor/Gravida i skåne