Linny skrev 2008-07-18 20:49:02 följande:
Det är onekligen lite konstigt att han kommer just nu och säger att du inte passar in. Ibland kan det ju vara så att man hade tänkt säga det ändå (nu säger jag inte att det är så med dig) och då kan man ju inte låta graviditeten hindra det.MEN, jag tycker absolut att du ska ifrågasätta varför han avslutar dig nu, när du för tre-fyra dagar sedan berättade att du var gravid. Har han på något sätt visat att han inte var nöjd med dig innan? Om du känner att du tror det beror på din graviditet så tycker jag du ska kontakta ditt fackförbund. Även om man som arb.givare inte är skyldig att ange något skäl till varför man avslutar en provanställning, så får man inte diskriminera. Om det är troligt att en arb.givare har diskriminerat en anställd pga graviditet så är det ett lagbrott.
Hade inte fått några som helst tecken på att det var på gång. Tvärtom så har jag vid ett flertal tillfällen frågat chefen hur han tycker att det går för mig och välkomnat eventuell kritik men nejdå, allt har varit så bra sååå. Idag lät det annorlunda. När jag ifrågasatte fick jag höra att jag haft många sjukanmälningar. Även där spricker hans argument, jag har mått spy-dåligt i nästan tre månader men har ändå gått till jobbet och gjort vad jag ska. TVÅ ggr har jag varit tvungen att sjukanmäla mig, TVÅ ggr är väl inte tillräcklgit mycket för att avskeda någon?!
Det håller liksom inte och de sa jag till dem ("gamla chefen som slutar idag och nya som tar över) men de hade inte så mycket mer att komma med.