Tennisarmbåge???
Jag har just fått veta att jag har tennisarmbåge i båda(?!) armbågarna, jag har ingen aning om varför.. Jag har provat med att smörja med någon gelé, tabletter (just börjat iförsig) och kortisonsprutor i båda armbågarna.. Kortisonet gjorde värken 100 gånger VÄRRE än det var innan.. Jag har ringt och frågat om tips om hur jag ska bli någorlunda bättre igen och fått rådet att äta tabletter mot inflammationerna, det är något jag provar mig fram på nu.. Jag jobbar ca 85% och har småbarn hemma och min snälla sambo som ställer upp så gott han kan efter jag fick sprutorna.
Jag har aldrig haft så ont någonsin sen jag fått sprutorna, kan få så ont i ena armbågen att jag inte kan röra den ens, och sen går det över till den andra och då får jag lika ont i den.. Fast då när jag blivit bra i den armbågen som jag hade ont i först, så har jag tappat kraften i armbågen helt lagomt till smärtan gått över till nästa.. Jag var tvungen att sjukskriva mig ett par dagar och verkligen vila upp dom ordentligt.. men det har inte hjälpt mycket alls.. Kunde inte ens göra kaffe en morgon, skära maten, laga mat eller lyfta kastrullerna från spisen.. Och andra stunder känns det lite bättre (som nu) fast det finns ändå.. Jag har haft tennisarmbåge sedan 1½ år sedan, men fick det bekräftat för nån vecka sedan.
Är det någon som har eller har haft tennisarmbåge? HUR blir man bra i dom igen? Kommer det tillbaka efter man blivit bra?