• förstagångsmor

    Salva till sårig rumpa?

    Min son på 8 månader har varit väldigt lös i magen i omgångar nu i två dagar. Jag får byta blöja hur ofta som helst och det har bara kommit litegrann...

    Hans rumpa är iallafall jätteröd, och det är ett litet sår vid analöppnigen. Vilken salva ska jag smörja med?? Vad ska han äta? Alla goda råd har helt plötsligt försvunnit ur huvudet bara föra tt jag behöver dem!

  • Svar på tråden Salva till sårig rumpa?
  • LoVe Me

    www.google.se/search&q=potatismj%C3%B6l+vid+r%C3%B6d+rumpa&btnG=Google-s%C3%B6kning&meta=

    Potatismjöl slår salvorna 100gr om


    (¯`?¸·´¯) MÊ (¯`·¸?´¯)
  • Buttelina

    jag brukar smeta på ett fett lager av idomin på kvällen... morgonen efter är det MYCKET bättre. Inotyol använder jag på dagen för det sitter kvar bättre

  • LoVe Me

    Hmm, Idomin är ju uttorkande så det är nog inte bra att ha på en röd rumpa...


    Buttelina skrev 2008-06-27 13:27:06 följande:
    jag brukar smeta på ett fett lager av idomin på kvällen... morgonen efter är det MYCKET bättre. Inotyol använder jag på dagen för det sitter kvar bättre
    (¯`?¸·´¯) MÊ (¯`·¸?´¯)
  • Buttelina
    LoVe Me skrev 2008-06-27 13:30:54 följande:
    Hmm, Idomin är ju uttorkande så det är nog inte bra att ha på en röd rumpa...
    ok här funkar den varje gång... inte torr alls
  • Buttelina
    LoVe Me skrev 2008-06-27 13:30:54 följande:
    Hmm, Idomin är ju uttorkande så det är nog inte bra att ha på en röd rumpa...
    den innehåller zink bla som är uttorkande men även jordnötsolja mm som smörjer, så salvan i sig torkar inte alls ut. idomin finns ju även i liten mini tub för uttorkade läppar. så att den torkar ut stämmer inte
  • LoVe Me

    Okej, det var va dom sa till mig både på bvc samt apoteket, som du själv skriver så innehåller den ju zink bla...


    Buttelina skrev 2008-06-27 13:36:25 följande:
    den innehåller zink bla som är uttorkande men även jordnötsolja mm som smörjer, så salvan i sig torkar inte alls ut. idomin finns ju även i liten mini tub för uttorkade läppar. så att den torkar ut stämmer inte
    (¯`?¸·´¯) MÊ (¯`·¸?´¯)
  • Buttelina
    LoVe Me skrev 2008-06-27 13:38:10 följande:
    Okej, det var va dom sa till mig både på bvc samt apoteket, som du själv skriver så innehåller den ju zink bla...
    har du själv använt idomin?
  • Dame72

    Litet obs på Idomin just för att den innehåller jordnötsolja. Kan vara allergiframkallande.
    Men annars tycker jag den är utmärkt att ha på mina egna torra läppar, dom blir mjuka som sammet

  • LoVe Me
    Buttelina skrev 2008-06-27 13:39:25 följande:
    har du själv använt idomin?
    Yep, det har jag...

    Min son har komjölksprotein allergi, och innan vi fick reda på vad som va fel på hans mage så levde han tyvärr me diarrér då jag prövade allehanda salvor däribland Idomin....
    (¯`?¸·´¯) MÊ (¯`·¸?´¯)
  • LoVe Me

    kanske lite skillnad på egna torra läppar och en redan röd barnstjärt...


    Dame72 skrev 2008-06-27 13:40:57 följande:
    Litet obs på Idomin just för att den innehåller jordnötsolja. Kan vara allergiframkallande.Men annars tycker jag den är utmärkt att ha på mina egna torra läppar, dom blir mjuka som sammet
    (¯`?¸·´¯) MÊ (¯`·¸?´¯)
Svar på tråden Salva till sårig rumpa?