• älskade baby

varmt bad hemma farligt??

Liten fråga, jag bara älskar varma goa bad!! Vet man inte skall bada jazzucci (eller hur det stavas) men hemma i egna badkaret, är det farligt att bada varmt?? Inte så man bränner sig men dock varmt? JAg städar dock badkaret var tredje dag nu när jag är gravid så det borde inte vara någon infektionsrisk tycker jag. Och om det är varmt ute så kan babyn bli lite slä har jag läst men kroppen reglerar värmen, borde vara samma vid varma bad.. Har badat varmt med förra badet o tills nu vecka 32 när någon sa att man inte skulle göra det..blev lite orolig.. någon som vet??

• Svar på tråden varmt bad hemma farligt??
  • mandelblomma

älskade baby skrev 2008-06-29 21:18:26 följande:

Liten fråga, jag bara älskar varma goa bad!! Vet man inte skall bada jazzucci (eller hur det stavas) men hemma i egna badkaret, är det farligt att bada varmt?? Inte så man bränner sig men dock varmt? JAg städar dock badkaret var tredje dag nu när jag är gravid så det borde inte vara någon infektionsrisk tycker jag. Och om det är varmt ute så kan babyn bli lite slä har jag läst men kroppen reglerar värmen, borde vara samma vid varma bad.. Har badat varmt med förra badet o tills nu vecka 32 när någon sa att man inte skulle göra det..blev lite orolig.. någon som vet??
    klart det inte är farligt!
    Så länge du inte mår dåligt på något sätt så är det helt ok...jag badar ofta och varmt och även jacuzzi, så skönt med ett hett bad när man har ont i ryggen .
    Bada på du :)
  • Winterfresh

Åh jag älskade att ligga i varmt bad när jag var gravid...Gör det fortfarande men inte lika varmt längre då sonen är med och badar och det är vatten i hela badrummet :)

• fiafiafia

Jag badade varmt under hela mina graviditeter utan några problem... Så bada på du!! Skrattande Det som kunde vara lite krångligt däremot var ju att ta sig upp från badkaret...Förvånad

• Bellsam

Jag har läst om att det inte är bra att bada för varmt, och för ett tag sen när jag var hos min bm så sa hon att man skulle försöka undvika att bada för varmt under graviditeten.
    Jag skulle nog undvika det pga det, men det där är ju upp till var och en :)

• LjubaviMoja
    Bellsam skrev 2008-06-29 21:24:49 följande:
    Jag har läst om att det inte är bra att bada för varmt, och för ett tag sen när jag var hos min bm så sa hon att man skulle försöka undvika att bada för varmt under graviditeten.Jag skulle nog undvika det pga det, men det där är ju upp till var och en :)
    Varför?Vad kan hända då?
  • Winterfresh

det kan bli för varmt för fostret om man ligger i för länge i för varmt vatten.
    Men det känner man ju själv.
    Själv låg jag i typ 40 gradigt vatten 30 min åt gången och min skrutt är fullt normal :)

• mandelblomma
    Winterfresh skrev 2008-06-29 22:05:48 följande:
    det kan bli för varmt för fostret om man ligger i för länge i för varmt vatten. Men det känner man ju själv.Själv låg jag i typ 40 gradigt vatten 30 min åt gången och min skrutt är fullt normal :)
    Precis, man känner ju själv om man mår bra!
  • LjubaviMoja
    Winterfresh skrev 2008-06-29 22:05:48 följande:
    det kan bli för varmt för fostret om man ligger i för länge i för varmt vatten. Men det känner man ju själv.Själv låg jag i typ 40 gradigt vatten 30 min åt gången och min skrutt är fullt normal :)
    Ok att det kan bli för varmt för fostret har jag förstått men vad kan hända lixom? kan det bli nåt fel på bebisen?För tidig förlossning? Eller?
  • Winterfresh

Hot Mama211 skrev 2008-06-29 22:45:57 följande:

Ok att det kan bli för varmt för fostret har jag förstått men vad kan hända lixom? kan det bli nåt fel på bebisen?För tidig förlossning? Eller?
    Kan jag tyvärr ej svara på. Tror inte det kan bli för tidig förlossning...För att få rätt svar tycker jag nog du ska prata med din bm...
  • LjubaviMoja
    Winterfresh skrev 2008-06-29 22:48:22 följande:
    Hot Mama211 skrev 2008-06-29 22:45:57 följande:
    Kan jag tyvärr ej svara på. Tror inte det kan bli för tidig förlossning...För att få rätt svar tycker jag nog du ska prata med din bm...
    Jo det ska jag göra men nu när jag var här och en del har hört att det ska vara farligt trodde jag att de visste varför det kunde vara farligt oxå. Har inte tänkt på detta så mycket alls har badat i varmt vatten hela tiden är i vecka 32 nu förra graviditeten badade jag oxå i varmt vatten och har nu en underbar och frisk tjej.
Svar på tråden varmt bad hemma farligt??